beantwoord

Ov fiets Veenendaal centrum

• 26 januari 2020
  • 10 reacties
  • 218 Bekeken

De ns app geeft ov fietsen aan in Veenendaal West en De klomp. Op Veenendaal Centrum staan echter ook OV fietsen (in kluisen). Waarom komt dat niet naar voren in de NS app?

icon

Beste antwoord door Sascha NS 27 januari 2020, 09:32

Zowel aan de Rembrandtlaan als op het Stationsplein staan fietskluizen maar deze zijn niet voor OV-fiets. Deze kluizen zijn te huur voor het stallen van persoonlijke fietsen.

Bekijk origineel

10 reacties

Goedemiddag IBee. Welkom bij de NS Community.

Ook via onze interne cijfers zijn erg geen fietsen beschikbaar op Veenendaal Centrum. Zijn de fietsen in de kluizen gewoon te huren? Zo ja dan hoor ik het graag dan kan ik een verzoek indienen om deze mee te laten tellen.

Badge +3

Ik vind ze ook nergens. Weet je zeker dat het OV-fietsen zijn en geen gewone fietskluizen (voor abonnementhouders)?

Reputatie 2

Als ik op Google Streetview kijk zie ik wel iets wat er verdacht veel uitziet als een OV-fietskluis:  https://goo.gl/maps/G7jposuSy5y1ac93A

NS zelf kent de locatie niet, OVfietsbeschikbaar.nl ook niet, maar volgens http://www.geodienst.xyz/ovfiets/ zouden er twee fietsen aanwezig moeten zijn al heel lang.

Zowel aan de Rembrandtlaan als op het Stationsplein staan fietskluizen maar deze zijn niet voor OV-fiets. Deze kluizen zijn te huur voor het stallen van persoonlijke fietsen.

Op de kluizen direct naast het station staat ’OV fiets’. Op 2 kluizen brandde afgelopen 26 januari groen licht. Op 15 oktober 2019 hebben we overigens nog een OV fiets uit een van de kluizen gehaald. Er stonden overigens ook een paar OVfietsen net buiten die kluizen.

Badge +3

Nu wordt het interessant.. een OV-fiets locatie (kluizen zelfs!) waar niemand iets van weet?

Benieuwd hoe die dan weergegeven worden op je factuur. Ik kom er helaas niet meer anders zou ik het testen.

Ik zie inderdaad dat er in mijn systeem wel een fiets beschikbaar is op Veenendaal (vanmorgen zelfs 2) op het stationsplein 6. Ons systeem laat ook iets zien bij Veenendaal Centrum (dubbel dus lijkt het), maar daar is vervolgens niets. Ik ga het even navragen want de Veenendaal locatie zou wel via de app en site getoond moeten worden.

Maar dat betekent dat er steeds/ meestal maar 1 of 2 fietsen te huren zijn? Er zijn toch veel meer kluizen dan dat.....Er staan 2 blokken met kluizen, op beide blokken staat een bordje van OVfiets.... En gebeurt er verder nog iets met de fietsen die buiten de kluizen staan (zijn kapot volgens mij) ? Of misschien zijn ze inmiddels wel weg.... 

Reputatie 2

Ik heb zo'n vermoeden dat, doordat NS blijkbaar zelf ook niet van het bestaan van de stalling af wist, dat er ook nooit onderhoud gepleegd werd.

Overigens kan er tussen die onderhoudsbezoekjes soms wel geruime tijd zitten, waarbij het in mijn ervaring wel helpt om dergelijke problemen even te melden.

@Maxime NS: Stationsplein 6 in Veenendaal is inderdaad direct naast station Veenendaal Centrum.

Is het hierbij gemeld dan? Of kan ik dst nog ergens doen?

Gr. Ilona 

Reageer