Ik heb anderhalve maand geleden per e-mail te horen gekregen dat mijn reeds ingeleverde OV-fiets niet is uitgecheckt en niet is aangetroffen op de door mij opgegeven locatie.
@Bruce tip, ga eens op een rustig moment, als dus (bijna) alle huurfietsen er zijn, eens kijken in de stalling of de fiets er echt niet is. Ik dacht te Amersfoort, speelde dit ook, bleek de fiets er gewoon te staan.
Als de NS je zo dringend adviseert om aangifte te doen van vermissing van HUN fiets zou ik dat desnoods gewoon doen, ook al vind ik het nogal lachwekkend (en de politie lacht dus eigenlijk met je mee).
Dat kan je zomaar de kosten (uiteindelijk €250) voor het nooit inleveren van de fiets besparen. Dat bedrag wordt namelijk na een week of drie gewoon bij jou geïncasseerd door de NS, en lijkt mij een hele goede reden om (van dát feit, je hebt de fiets immers ingeleverd) aangifte te doen.
Voor de rest, wat AbbeyRoad zegt. Probeer hem zelf te vinden in de stalling en maak er een paar foto’s van (paarse krokodil, daar staat ‘ie!)
@AbbeyRoad Bedankt voor het advies!
Op station Amsterdam Lelylaan zijn helaas alleen gesloten fietskluizen, waardoor ik de stalling niet kan zien zonder eerst alle fietsen te huren.
@AbbeyRoad Bedankt voor het advies!
Op station Amsterdam Lelylaan zijn helaas alleen gesloten fietskluizen, waardoor ik de stalling niet kan zien zonder eerst alle fietsen te huren.
Oei dan wordt het lastig inderdaad. Je kunt op zich wel een fiets huren en kosteloos binnen 15 minuten (wegens defect bijvoorbeeld) weer inleveren maar de automaat zal je geen keuze geven welke kluis je wilt openen.
En om ze (alle 8 maximaal) defect te gaan melden totdat je de jouwe vindt… Ik zou het bijna doen wegens de #nsfail.
@Robert B De politie kan er niet echt om lachen.
Het doen van een valse aangifte is strafbaar, en wordt bestraft met een gevangenisstraf van maximaal 1 jaar. Het feit dat NS er druk op zet dat ik dit toch doe, is dus vrij ernstig.
Ik snap het maar van het feit dat de NS (uiteindelijk) zomaar €250 van je rekening plukt mag je wel degelijk aangifte doen natuurlijk.
Bij je bank kan je wellicht instellen dat de NS (zie eerdere facturen voor het IBAN) maximaal veel kleinere bedragen mag incasseren.
@Robert B Bedankt, maar ik hoop dat we het toch nog normaal samen kunnen oplossen zonder storneren, deurwaarders, en rechters.
Goedemorgen Bruce en welkom bij de NS Community!
Ik vind het een erg nare, maar ook enigszins aparte situatie. Ik kan me goed voorstellen dat je jouw verhaal graag openbaar ook wilde plaatsen, maar ik ben bang dat we via de Community niet meer kunnen betekenen dan wat er a is gedaan en nog gedaan zal worden via het contact wat je al gelegd hebt. Ik begrijp dat er ook nog steeds collega’s bezig zijn met deze zaak, dus het is verstandig om het daar te houden, in plaats van via een ander kanaal nieuw contact te leggen.
Goedemorgen Bruce en welkom bij de NS Community!
Ik vind het een erg nare, maar ook enigszins aparte situatie. Ik kan me goed voorstellen dat je jouw verhaal graag openbaar ook wilde plaatsen, maar ik ben bang dat we via de Community niet meer kunnen betekenen dan wat er a is gedaan en nog gedaan zal worden via het contact wat je al gelegd hebt. Ik begrijp dat er ook nog steeds collega’s bezig zijn met deze zaak, dus het is verstandig om het daar te houden, in plaats van via een ander kanaal nieuw contact te leggen.
Bedankt voor je reactie @Stijn NS.
Ik heb juist hier gepost omdat ik via de telefonische klantenservice in een vicieuze cirkel ben beland, waarbij medewerkers navraag doen, en na een paar dagen laten weten dat ik eerst aangifte moet doen.
Mijn contactpersoon bij de politie wil jullie heel graag uitleggen dat dit absoluut niet mag, maar niemand bij de NS wil dit contact aangaan. Waarom?
Ik ben zojuist gebeld door de klantenservice NS.
Ze gaven aan dat de vorige medewerkers waarschijnlijk niet goed hebben gekeken, en dat de fiets op een depot staat. Alles is dus in orde, alleen duurde het 1,5 maand voordat iemand daar achter was.
Als ik niet 10x had gebeld, was hier dus waarschijnlijk niemand achtergekomen en had ik gewoon een boete ontvangen.
Daar durf ik geen antwoord op te geven. Een eerstelijns klantenservice medewerker (waar ik in wezen ook onder val) zal dat sowieso niet mogen uitvoeren. In uitzonderlijke situaties als deze hebben wij zeer beperkte mogelijkheden, wat voornamelijk neerkomt op de casus doorgeven aan achterliggende afdelingen (backoffice, tweedelijns collega's). Zij hebben meerdere mogelijkheden.
Naar ik begrijp uit dit onderdeel van je bericht, is die actie al uitgevoerd:
De klantenservice belt mij maandag terug, maar gaf al aan dat ze mij waarschijnlijk niet kunnen helpen.
Eerstelijns klantenservice medewerkers zullen je namelijk ook niet terugbellen.
Mede daarom kan ik verder niets voor je betekenen. Wat er al gedaan is, is het enige wat ik zou kunnen doen. Ik kan niet zelf contact op nemen met de politie, noch kan ik iemand anders van een achterliggende afdeling sommeren om dat te doen. Het enige wat ik je nu kan adviseren is dat gesprek van maandag af te wachten.
Ik zie dat je ik laatste bericht heb gemist tijdens het typen van mijn vorige reactie, excuses daarvoor. Fijn om te lezen dat het uiteindelijk allemaal is opgelost. Het spijt me dat dit zo lang heeft moeten duren.
Hallo, Ik heb ongeveer hetzelfde probleem en kom geen stap verder bij de medewerkers van de klantenservice! Meerdere malen gebeld. Ik heb mijn fiets 24 januari ingeleverd, maar per ongeluk het sleuteltje na het inleveren meegenomen. Onderweg naar huis kwam ik erachter dat ik het sleuteltje nog in mijn zak had zitten en ik heb de sleutel direct de volgende dag, op 25 januari, ingeleverd. Op het moment dat ik de sleutel bij een van de medewerkers in de fietsenstalling inleverde vertelde hij me dat het zo goed was en dat het afgehandeld werd.
Nu blijkt dat de fiets niet geregistreerd staat als ingeleverd en ze kunnen hem niet terug vinden. Krijg nu een rekening van 250 euro!!!
Ik begreep gisteren van een medewerker in Utrecht dat fietsen zonder sleutel soms binnen een dag al een nieuw slot krijgen. Verandert dan ook het nummer van de fiets? Dan is het logisch dat hij niet terug te vinden is!!!
Hij moet ergens staan! Het is toch te gek dat ik nu 250 euro moet betalen, die ik niet heb. Terwijl ik de fiets én de sleutel ingeleverd heb. De medewerkers van de klantenservice zijn heel vriendelijk, maar na 3 x bellen en chatten loop ik hier helemaal vast. Wat kan ik nog doen?!
Hier schrik ik echt van. Mag ik vragen waar je de sleutel hebt ingeleverd? Aangifte doen is in ieder geval niet het advies wat we hierbij (horen te) geven.
Ik heb de sleutel ingeleverd bij een werknemer die bij de ov-fietsen stond bij Utrecht centraal. Heb hem persoonlijk overhandigd.
Ik kijk graag voor je na wat ik nog kan doen. Zou je mij een privébericht willen sturen met je postcode, huisnummer, voorletter(s), achternaam, geboortedatum en OV-chipkaartnummer? Een privébericht stuur je door op mijn naam en stuur bericht te klikken.
Ik heb de gegevens van Hermanvdo ontvangen. Voor de meelezers wil ik hetzelfde advies geven als dat ik aan Hermanvdo heb gegeven. Indien je een mail krijgt met daarin de melding dat wij de fiets niet hebben gevonden kan je een reply op de mail sturen. Daarin kan je uitleg geven over wat er is gebeurd.
Beste Erryt,
Ik heb twee mailtjes binnen gekregen van de NS voordat het geld van mijn rekening is afgeschreven. Dit waren beide noreply mailtjes. Dat wordt dus een beetje lastig om op te reageren!
Laat je niet in verwarring brengen door het no-reply adres, want als het een reply is op een mail van NS zelf dan komen die gewoon door.
Of je dan ook binnen 5 dagen een antwoord krijgt is afwachten.
De fiets is helaas niet meer gevonden en daardoor moeten wij de kosten hiervoor incasseren. Er is een bezwaar per post ingediend en behandeld. Helaas kan ik niet meer doen dan mijn collega heeft gedaan. Het is en blijft een lastige zaak indien een fiets verdwijnt om te achterhalen wat ermee is gebeurd.
Yoo ik heb iets soortgelijks nu!
Drie weken geleden een ovfiets op utrecht centraal gehuurd, volgende dag op Terwijde in zo'n kluis geplaatst, heb nu dus een mail ontvangen dat die er niet staat en ik 250 euro moet gaan betalen..
Wat kan ik hier aan doen? Iemand tips?
Goedemiddag YunaMeijer. Welkom bij de NS Community.
Wat balen dat de fiets niet is gevonden op het afleverpunt. Heb je al contact gezocht met de Klantenservice? Zij kunnen een verzoek voor je indienen om nogmaals te laten kijken op de betreffende locatie. Daarnaast kan je per e-mail en/of schriftelijk bezwaar maken zoals Erryt eerder in dit topic heeft aangegeven.
Hey Sascha,
Heb wel contact met ze gehad, ze zouden nogmaals op die plek gaan kijken maar heb nog niks gehoord.
Als ik morgen niks gehoord heb mail ik nog een keer, snap niet hoe de fiets ineens verdwenen is.
Een van je collega's gaf namelijk ook aan dat er in mijn reishistorie staat dat mijn fietsrit gestopt was bij terwijde, wat het voor mij nog onbegrijpelijker maakt dat ik zou moeten opdraaien voor de kosten.
Is er een mogelijkheid tot inzien van camerabeelden?
Camerabeelden kunnen helaas enkel opgevraagd worden via de politie. Ik vrees dat de door mijn collega’s aangegeven routes in dit geval de enkele mogelijkheden zijn.
Dan zou ik de politie toch ook kunnen benaderen?