beantwoord

OV-fiets verdwenen, NS vraagt om valse aangifte

  • 28 December 2019
  • 29 reacties
  • 1551 Bekeken


Toon eerste bericht

29 reacties

Badge +3

@AbbeyRoad Bedankt voor het advies!

Op station Amsterdam Lelylaan zijn helaas alleen gesloten fietskluizen, waardoor ik de stalling niet kan zien zonder eerst alle fietsen te huren.

Oei dan wordt het lastig inderdaad. Je kunt op zich wel een fiets huren en kosteloos binnen 15 minuten (wegens defect bijvoorbeeld) weer inleveren maar de automaat zal je geen keuze geven welke kluis je wilt openen.

En om ze (alle 8 maximaal) defect te gaan melden totdat je de jouwe vindt… Ik zou het bijna doen wegens de #nsfail.

@AbbeyRoad Bedankt voor het advies!

Op station Amsterdam Lelylaan zijn helaas alleen gesloten fietskluizen, waardoor ik de stalling niet kan zien zonder eerst alle fietsen te huren.

Badge +3

Als de NS je zo dringend adviseert om aangifte te doen van vermissing van HUN fiets zou ik dat desnoods gewoon doen, ook al vind ik het nogal lachwekkend (en de politie lacht dus eigenlijk met je mee).

Dat kan je zomaar de kosten (uiteindelijk €250) voor het nooit inleveren van de fiets besparen. Dat bedrag wordt namelijk na een week of drie gewoon bij jou geïncasseerd door de NS, en lijkt mij een hele goede reden om (van dát feit, je hebt de fiets immers ingeleverd) aangifte te doen.

Voor de rest, wat AbbeyRoad zegt. Probeer hem zelf te vinden in de stalling en maak er een paar foto’s van (paarse krokodil, daar staat ‘ie!)

Reputatie 7
Badge

Ik heb anderhalve maand geleden per e-mail te horen gekregen dat mijn reeds ingeleverde OV-fiets niet is uitgecheckt en niet is aangetroffen op de door mij opgegeven locatie.

@Bruce tip, ga eens op een rustig moment, als dus (bijna) alle huurfietsen er zijn, eens kijken in de stalling of de fiets er echt niet is. Ik dacht te Amersfoort, speelde dit ook, bleek de fiets er gewoon te staan.

Reageer