beantwoord

OV fiets vergeten in te leveren

• 4 november 2019
  • 4 reacties
  • 164 Bekeken

Beste medewerker,

Ik ben vergeten mijn OV fiets in te leveren in Utrecht. Ik heb de fiets gebruikt en weet precies waar hij staat, maar omdat ik van die locatie ben opgehaald met de auto ben ik helemaal de fiets vergeten in te leveren. Ik heb de sleutel nog thuis, maar woon in Zwolle en kom niet zo snel weer in Utrecht. Wat moet ik nu doen?

Vriendelijke groet,

Anke Niessink

icon

Beste antwoord door Stijn NS 4 november 2019, 14:26

Goedemiddag ankeniessink en welkom bij de NS Community!

Wat balen om te lezen dat je vergeten bent om de fiets in te leveren! Je kunt in dit geval het beste even contact op nemen met onze Klantenservice. We kunnen de fiets namelijk wel voor je ophalen en dat jij de sleutel opstuurt, maar daar zitten wel ophaalkosten aan verbonden. Mijn collega's kunnen even met je mee kijken en bespreken wat er mogelijk is. We zijn telefonisch bereikbaar (030-7515155), via Twitter en Facebook, of je kunt een chatgesprek starten (optie rechtsboven).

Bekijk origineel

4 reacties

Goedemiddag ankeniessink en welkom bij de NS Community!

Wat balen om te lezen dat je vergeten bent om de fiets in te leveren! Je kunt in dit geval het beste even contact op nemen met onze Klantenservice. We kunnen de fiets namelijk wel voor je ophalen en dat jij de sleutel opstuurt, maar daar zitten wel ophaalkosten aan verbonden. Mijn collega's kunnen even met je mee kijken en bespreken wat er mogelijk is. We zijn telefonisch bereikbaar (030-7515155), via Twitter en Facebook, of je kunt een chatgesprek starten (optie rechtsboven).

Beste medewerker,

Ik ben vergeten mijn OV fiets in te leveren in Utrecht. Ik heb de fiets gebruikt en weet precies waar hij staat, maar omdat ik van die locatie ben opgehaald met de auto ben ik helemaal de fiets vergeten in te leveren. Ik heb de sleutel nog thuis, maar woon in Zwolle en kom niet zo snel weer in Utrecht. Wat moet ik nu doen?

Vriendelijke groet,

Anke Niessink

Ik denk dat die kosten behoorlijk in de papieren gaan lopen. Zou je echt willen adviseren om zo mogelijk vandaag nog de trein naar Utrecht te nemen. De fiets ophalen en dan in te leveren. Is even vervelend maar wel het goedkoopst. Sleutel opsturen kan eigenlijk alleen aangetekend met ontvangstbevestiging, omdat je anders nooit kan aantonen dat je de sleutel verstuurd hebt. Indien je de OV fiets niet inlevert kan er zomaar € 250,00 van je rekening geïncasseerd worden.  

Zie bijvoorbeeld deze topics hierover.

https://community.ns.nl/ov-fiets-48/waanzinnig-slechte-afhandeling-vermiste-ov-fiets-61035

https://community.ns.nl/ov-fiets-48/onterecht-geld-afgeschreven-voor-niet-gestolen-fiets-59998

Badge +3

De ophaalkosten voor een OV-fiets die ergens staat zijn €50 plus inderdaad de kosten voor het (aangetekend) opsturen van de sleutel.

De ophaalkosten voor een OV-fiets die ergens staat zijn €50.

Dan is Zwolle / Utrecht v.v. al snel goedkoper. *eventueel met een AH-kaartje.

Reageer