beantwoord

ov fiets vergeten in te leveren

  • 29 September 2023
  • 6 reacties
  • 576 Bekeken

Hoi, mijn vriend is zijn ov fiets vergeten in te leveren. Omdat je moet inchecken met pas kon ik hem ook niet voor hem terug brengen en nu gaan we 4 weken op vakantie. Is het mogelijk hem te laten ophalen? Hij staat op de Piet Heinstraat in Nijmegen rond nr 32-42

icon

Beste antwoord door Thom 29 September 2023, 13:23

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Ik kan in de pagina's over de OV-fiets niets terugvinden over een dergelijke situatie. Ik raad aan om zo snel mogelijk contact op te nemen met NS Klantenservice om afspraken te maken. Hou er rekening mee dat er aanzienlijke kosten gerekend gaan worden.

 

Reputatie 7
Badge +4

Ik denk dat u het probleem het beste kan voorleggen aan Klantenservice. Bedenk dat wij hier niet bij uw gegevens kunnen en dat is in dit geval nodig.

 

OV-fiets is een volledig geautomatiseerd systeem. Als u uw fiets niet inlevert en u krijgt geen uitcheck, dan treedt een proces in werking met verhogingen en uiteindelijk een boete van 350 euro. U kunt echter niet aan deze voorwaarde.voldoen en dan zou ik maar snel bellen naar 0307515155, of een ander kanaal van Klantenservice als u in het buitenland bent.

Ophalen is niet mogelijk. Ik zou mijn persoonlijke chipkaart opsturen naar een goede kennis en die de fiets terug laten brengen. Daar kunt u wel een fles wijn tegenaan gooien, want de kosten lopen snel heel veel op. 

Reputatie 7
Badge

@Frksanders dit moet uw vriend oplossen. Dat is niet uw hoofdpijn. 

Badge +3

Hoi, mijn vriend is zijn ov fiets vergeten in te leveren. Omdat je moet inchecken met pas kon ik hem ook niet voor hem terug brengen…

Dat is geen probleem hoor, gewoon naar binnen en naar buiten met je eigen ov-chipkaart want dat doet verder niets.

Bij een fiets met sleutel steek je de sleutel in een kastje en de huur is afgesloten. Bij een fiets met elektronisch slot zet je hem op slot in de stalling en de huur is afgesloten.

Bij stallingen met een beheerder lever je de sleutel in (of laat die scannen en zet de fiets met de sleutel erin ergens neer). Geen ov-chipkaart nodig.

Reputatie 7
Badge +2

Bij een fiets met sleutel steek je de sleutel in een kastje en de huur is afgesloten. Bij een fiets met elektronisch slot zet je hem op slot in de stalling en de huur is afgesloten.

Dat gaat alleen niet, want dat kastje moet je met een OV-chipkaart openen. En of dat goed gaat als je het met een andere kaart doet… er moet sowieso een OV-fiets abonnement op staan wil het überhaupt werken. Anders krijg je een foutmelding.

 

Badge +3

Dat gaat alleen niet, want dat kastje moet je met een OV-chipkaart openen. En of dat goed gaat als je het met een andere kaart doet… er moet sowieso een OV-fiets abonnement op staan wil het überhaupt werken. Anders krijg je een foutmelding.

Oh ja, dat is waar maar de Piet Heinstraat is vlakbij station Nijmegen (dus de fiets zal waarschijnlijk niet op Heyendaal of Goffert gehuurd zijn) en dat is een bemenste stalling met 500+ fietsen, daar zullen dus geen sleutelkastjes zijn.

Reageer