beantwoord

OV fiets verkeerd uitgechecked

  • 21 December 2022
  • 1 reactie
  • 128 Bekeken

Heb het volgende probleem met de ns.

Ik heb eind november een ov-fiets gepakt op station Heerhugowaard. Die heb ik weer ingeleverd maar dit heb ik niet goed gedaan. Heb de fiets ingecheckt maar daarna ook weer uitgecheckt. Daarna heb ik de trein gepakt. 

 

Heb nu 4 verschillende mensen gehad bij de klantenservice en krijg veel verschillende antwoorden. 

2 zouden het oplossen en niet gedaan, 1 heeft de fiets op gestolen gezet. De laatste gaat kijken of de beheerder kan kijken of de fiets ergens is.

Resultaat is dat de fiets op gestolen is gezet, nu krijg ik mailtjes dat ik een proces verbaal moet aanleveren. Maar dat gaat dus niet want de fiets is niet gestolen voor mij ik heb de fiets netjes teruggezet. Valse aangifte kan een gevangenis straf van 1 jaar opleveren

 

Heb zelf al gekeken of de fiets er staat deze stond er niet en de ns zegt dat deze niet meer is uitgeleend. Je kan alleen de fietsenstalling komen met een ov kaart. 

Dus eigenlijk is de ns een fiets kwijt alleen doordat ik een verkeerde checkout deed heb ik een probleem.

 

Iemand ervaring hier mee, wat kan ik doen?

 

 

icon

Beste antwoord door Aurora NS 21 December 2022, 10:26

Bekijk origineel

1 reactie

Hoi flyer17, en welkom op de NS Community.

Begrijp ik goed dat je de fiets hebt ingeleverd, maar daarna weer hebt ‘gehuurd’? Je kaart geeft dus aan dat je een fiets in bezit hebt terwijl dat in werkelijkheid niet zo is, en mijn collega's komen er met z'n allen niet uit.
Hier kijk ik graag persoonlijk even naar. Wil je mij een privébericht sturen?

Reageer