OV fiets voor buitenlandse gasten

  • 3 June 2023
  • 5 reacties
  • 140 Bekeken

De nieuwe OV-fietssloten kunnen alleen met een OV kaart worden geopend. Dit is niet handig wanneer je collega’s uit het buitenlandop bezoek hebt. Ik kan met mijn OV kaart twee fietsen huren waardoor ik hen op een leuke manier van Nederland kan laten genieten. Maar door de nieuwe sloten kunnen ze er opeens niet zelf meer op uit. Vooral bij meerdaags verblijf is dit verschrikkelijk onhandig geworden. Soms is verandering geen verbetering (van service). Vorig jaar werkte dit beter met de normale sloten.

Nu moet ik mijn eigen hangsloten meenemen om hen toch zelf eropuit te kunnen laten.


5 reacties

Reputatie 7
Badge +1

De nieuwe OV-fietssloten kunnen alleen met een OV kaart worden geopend. Dit is niet handig wanneer je collega’s uit het buitenlandop bezoek hebt. Ik kan met mijn OV kaart twee fietsen huren waardoor ik hen op een leuke manier van Nederland kan laten genieten. Maar door de nieuwe sloten kunnen ze er opeens niet zelf meer op uit. Vooral bij meerdaags verblijf is dit verschrikkelijk onhandig geworden. Soms is verandering geen verbetering (van service). Vorig jaar werkte dit beter met de normale sloten.

Nu moet ik mijn eigen hangsloten meenemen om hen toch zelf eropuit te kunnen laten.

De nieuwe sloten zijn om meerdere redenen gewoon ondingen, maar het bespaart personeel dus NS gaat vrolijk verder op deze weg.

Reputatie 7
Badge +3

Ik snap ook werkelijk niet waar die nieuwe sloten nou goed voor zijn. Welk ‘probleem’ wordt hier mee opgelost?

Reputatie 7
Badge +2

De nieuwe sloten zijn om meerdere redenen gewoon ondingen, maar het bespaart personeel dus NS gaat vrolijk verder op deze weg.

Bespaarde het maar personeel. Je ziet de nieuwe sloten toch nog het meest in stallingen die al zelfservice waren, dus daar was al geen personeel.

En om al die fietsen op te halen die ergens achterblijven omdat het slot niet meer werkt heeft NS juist meer personeel nodig ondertussen.

Reputatie 2

Ja, hoewel de OV fiets natuurlijk niet bedacht is voor buitenlandse gasten maar als ‘last mile’ oplossing voor & na de trein, had ik er nog niet aan gedacht dat door het nieuwe OV slot het inderdaad onhandig is voor de 2de persoon waar je een fiets voor huurt, dat deze zonder jouw OV pasje nergens meer naar toe kan.

 

Ik heb vorig jaar ook een keer een OV fiets voor een logee gehuurd, en zij kon ‘m zelf op slot zetten. Maar dat gaat met de nieuwe sloten inderdaad niet meer lukken. Of laten we het zo zeggen: dicht nog wel, open niet meer.

Reputatie 7
Badge +3

De vraag welk probleem er nu eigenlijk wordt opgelost met dit nieuwe slot. Geheel eens met @mrfreeze  

Maar diezelfde vraag heb ik ook bij die fob's die gebruikt worden om auto's te ver- en ontgrendelen en te starten. Wat is er mis met een contactslot met -sleutel?

Het is wel een beetje de ziekte van deze tijd. Oplossingen bedenken voor problemen die er nooit waren om vervolgens geheel nieuwe problemen te creëren. Het lijkt wel alsof we als mensheid steeds dommer worden.

Reageer