OV-fiets wel ingeleverd, maar krijg e-mails dat dit niet het geval is | NS Community

OV-fiets wel ingeleverd, maar krijg e-mails dat dit niet het geval is

  • 1 October 2014
  • 53 reacties
  • 4407 Bekeken

Dinsdag 23 september mij aangemeld voor OV-fiets, omdat ik die de woensdag erop goed kon gebruiken. Die woensdag ging het uitlenen al moeilijk omdat de automatische fietsenstalling bij het NS station van Maarssen mijn OV-kaart niet herkende. Via de intercom werd dat uiteindelijk wel geregeld. De fiets 's middags teruggebracht in een fietskluis bij het NS station van Maarssen. En de display gaf aan dat de fiets goed was geretourneerd. Zaterdag 27 september een (m.i. onterechte) mail van OV-fiets dat mijn fiets niet was teruggebracht. Direct een mail gestuurd via de mijndeurtotdeur site. Vandaag een tweede mail: als ik de fiets niet binnen twee weken retourneer, wordt er een borg van E250 in rekening gebracht.
Tot zover mijn kennismaking met OV-fiets. Ik heb geen enkel mogelijkheid effectief contact te leggen met OV-fiets, er wordt geld in rekening gebracht zonder dat ik er iets tegenin kan brengen en ik heb geen enkel bewijs dat ik de fiets weer heb ingeleverd. Ik ben dus volledig overgeleverd aan de systemen van OV-fiets (die mij tot nu toe niet betrouwbaar overkomen) en de welwillendheid van een medewerker van OV-fiets om een en ander uit te zoeken. Met een responstijd van iedere keer 5 dagen verwacht ik dat dit erg lang gaat duren en in vrees het ergste voor het eindresultaat. Totdat dit is afgehandeld zal ik in ieder geval geen OV-fiets meer gebruiken. Ik kijk wel uit!

53 reacties

Dag, hier hetzelfde verhaal. Ik heb vorige week maandag en vrijdag een ov fiets gebruikt op station Den Bosch en meteen teruggebracht en krijg nu een mail dat dat niet zo is. 🙄

Dat is vervelend om te lezen, Rachelsloven. Het advies uit 2021 is nog steeds actueel, je kunt hiervoor contact op nemen met onze Klantenservice.

En het is nog steeds een probleem. 13 okt bij centraal een fiets gehaald met die neiuwe sloten. Dag daarna keurig ingeleverd, het poortje zei netjes welkom terug. De trein naar schiphol gepakt voor vakantie. Bij terugkomst vakantie ook de mail ontvangen dat ik niets heb ingeleverd. gelijk gebeld op 26 okt en ze zouden het aanpassen. Nu krijg ik de factuur (van 107 euro) waarop de einddatum staat van 26 okt, de dag dat ik gebeld heb en niet de 14e.  Net weer gebeld en nu kan men de datum niet aanpassen omdat de fiets opgehaald moet worden??!!  ik moet eerst maar betalen en volgende week terugbellen.  Wat een ^#$^#%&^zooi dit. inmiddels 2x een half uur aan de lijn gehangen en nu is het nog niet opgelost.

Reageer