beantwoord

OV fiets willen inleveren, alleen stalling al dicht?

  • 4 August 2022
  • 4 reacties
  • 830 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 1 reactie

Wat moet je doen als je je OV fiets wilt inleveren, alleen de stalling is al dicht? E.g., je bent net te laat.

  • Je kan zelf de dag erna niet de fiets inleveren, want je bent er fysiek niet meer. E.g., je bent al aan de andere kant van het land.
  • Andere kunnen ook niet de fiets inleveren. E.g., je kent niemand in de stad.

Fiets voor de deur van de stalling neerzetten?

icon

Beste antwoord door Robert B 4 August 2022, 18:50

Bekijk origineel

4 reacties

Badge +3

Welkom bij de NS Community!

Dat ligt aan het soort stalling. Vaak is er wel een blauwe dropbox voor sleutels zodat je de fiets buiten een stalling/kluis kunt achterlaten.

Wat je dan het beste kunt doen is een foto maken van de fiets (waar die staat) en eventueel de sleutel. Daarna contact opnemen met de Klantenservice om de huur voor je af te sluiten.

Is er geen dropbox? Dan eigenlijk hetzelfde, en kan je de sleutel (op een stuk karton geplakt) opsturen.

NS Klantenservice Afdeling OV-fiets 
Postbus 2572
3500 GN Utrecht

@Robert B

Bedankt voor de voorbeeld foto, dat spreekt ook alweer wat meer tot de verbeelding.

Waar stuur je die foto naar op? Ter verificatie; naar de NS Facebook of Twitter chat, schat ik?

Indien er geen dropbox is, betreft Amsterdam RAI OV fiets station, waar stuur je de sleutel dan naar op, algemeen adres? Of specifiek naar het adres van de OV fietsenstalling, in dit geval, Gustav Mahlerplein 1, 1082 MS Amsterdam. Je zou verwachten dat er dan ook een brievenbus is 🤡

-edit-
Zie net dat je geloof ik je bericht heb aangepast ;-) super!

Badge +3

Waar stuur je die foto naar op? Ter verificatie; naar de NS Facebook of Twitter chat, schat ik?

Indien er geen dropbox is, betreft Amsterdam RAI OV fiets station, waar stuur je de sleutel dan naar op, algemeen adres? Of specifiek naar het adres van de OV fietsenstalling, in dit geval, Gustav Mahlerplein 1, 1082 MS Amsterdam. Je zou verwachten dat er dan ook een brievenbus is 🤡

De (tip voor een) foto is voor het geval er een geschil ontstaat, dus om jezelf in te dekken. Die hoef je niet op te sturen als het allemaal goed wordt afgehandeld.

Als er geen dropbox is dan zie het adres in mijn vorige reactie. Dank voor het markeren van mijn antwoord 😀

Reputatie 7
Badge +3

Foto hoef je niet op te sturen. Is handig ter verificatie voor klantenservice om huur af te sluiten of om aan te tonen dat je fiets hebt ingeleverd mocht er discussie over komen.

Reageer