beantwoord

OV-fietsen bij Station Aalten

• 3 oktober 2018
  • 4 reacties
  • 289 Bekeken

Zo'n vier keer per jaar reis ik naar Aalten om daar met een OV-fiets naar Bocholt(D), 10 km, te rijden. Op Aalten staan 6 OV-boxen, maar in de loop van de afgelopen jaren is het aantal beschikbare fietsen van drie naar nul gegaan. Vervelend risico dus als je zoals ik twee uur moet reizen met de trein en daar dan geen fiets aan te treffen. Wie gaat daarover en wat kan er aan gedaan worden dat er weer een redelijke hoeveelheid staan.
icon

Beste antwoord door Denice NS 3 oktober 2018, 11:20

Hi HenkWteZ. Welkom bij de Community.

Ik kan me voorstellen dat het enorm balen is dat je na 2 uur reizen met lege handen staat wat betreft het huren van een OV-fiets. Ik heb de gegevens van station Aalten even bekeken. Maak je wellicht gebruik van onze Reisplanner App? In de App kan je namelijk ook de actuele voorraad aan OV-fietsen op station Aalten vinden. Op dit moment zijn er 6 inzetbare OV-fietsen op station Aalten (waarvan momenteel 1 fiets zonder sleutel). Ik ben bang dat aan deze hoeveelheid weinig zal veranderen gezien de huurgeschiedenis. Indien je geen gebruik maakt van de App kan je ook het aantal OV-fietsen checken door je rit naar Aalten in onze Reisplanner te plannen of te kijken op www.ovfietsbeschikbaar.nl.
Bekijk origineel

4 reacties

Hi HenkWteZ. Welkom bij de Community.

Ik kan me voorstellen dat het enorm balen is dat je na 2 uur reizen met lege handen staat wat betreft het huren van een OV-fiets. Ik heb de gegevens van station Aalten even bekeken. Maak je wellicht gebruik van onze Reisplanner App? In de App kan je namelijk ook de actuele voorraad aan OV-fietsen op station Aalten vinden. Op dit moment zijn er 6 inzetbare OV-fietsen op station Aalten (waarvan momenteel 1 fiets zonder sleutel). Ik ben bang dat aan deze hoeveelheid weinig zal veranderen gezien de huurgeschiedenis. Indien je geen gebruik maakt van de App kan je ook het aantal OV-fietsen checken door je rit naar Aalten in onze Reisplanner te plannen of te kijken op www.ovfietsbeschikbaar.nl.
Hi Denise, bedankt voor het snelle antwoord. Goed om te lezen dat ze er sinds gisteravond alle zes weer aanwezig zijn. Ik vind trouwens 6 een best mooi aantal voor Aalten, dus houden zo!. Ik gebruik uitsluitend de Reisplanner of PC en smartphone; die URL kende ik nog niet. Nogmaals bedankt en een fijne dag toegewenst.

Ik vraag mij af of de OV fietsen die op station Aalten staan ook allemaal gebruikt kunnen worden. Het horen er dus 6 in totaal te zijn, maar kan het zijn dat sommige fietsen kapot zijn, geen sleutel hebben, of om een andere reden niet uit de onbemande box gehaald kunnen worden? Op andere stations zijn daar namelijk ook vaker problemen mee en ik wil graag voorkomen dat ik straks niet met de fiets kan.

Badge +3

Volgens deze informatie zou het met de beschikbaarheid van OV-fietsen in Aalten wel goed moeten zitten: er zouden er nu nog vijf beschikbaar moeten zijn van de zes. In de afgelopen weken kwam het ook voor dat er tot vier fietsen verhuurd waren. De kans dat de nu resterende vijf dus allemaal defect zijn, lijkt me niet zo groot.

Reageer