beantwoord

OV-fietsen in zeer slechte staat op station Venlo

• 8 mei 2017
  • 4 reacties
  • 276 Bekeken

Op station Venlo zijn de OV-fietsen in zeer slechte staat. Sommige zadels hebben scheuren, de banden zijn volledig versleten. De fietsen trappen ook erg zwaar. Soms zitten de schroefjes los van het voor- of achterwiel. Ik controleer daarom altijd of de banden goed opgepompt zijn en of de wielschroeven vast zitten. Het wordt echt eens tijd dat de fietsen vervangen worden door nieuwe, want zo kan het echt niet langer. Sinds kort worden de OV-fietsen niet meer verhuurd via de Rijwielshop op station Venlo, maar is er nu een provisorisch kantoortje gebouwd, waar een medewerker zit. Er is geen materiaal voor onderhoud. Er is niets eens een fietspomp. Als dit zo doorgaat, dan huur ik geen OV-fietsen meer op station Venlo. Ik huur dan gewoon een fiets bij de Rijwielshop op het station, wiens huurfietsen veel beter onderhouden worden. Kan de NS de OV-fietsen op station Venlo vervangen?
icon

Beste antwoord door Klaas-Jan NS 9 mei 2017, 22:07

Welkom op het NS Serviceforum jbergman48. Ik ben blij dat je dit meldt. Want dan kunnen we er iets aan doen. Ik ga mijn collega's van OV-Fiets even aan hun jasje trekken. Als ik een terugkoppeling krijg dan lees je dat hier.

EDIT: Ik heb het aangekaart en we gaan de fietsen in Venlo nakijken. Als er vervanging of reparatie noodzakelijk is zullen we dat doen.
Bekijk origineel

4 reacties

Welkom op het NS Serviceforum jbergman48. Ik ben blij dat je dit meldt. Want dan kunnen we er iets aan doen. Ik ga mijn collega's van OV-Fiets even aan hun jasje trekken. Als ik een terugkoppeling krijg dan lees je dat hier.

EDIT: Ik heb het aangekaart en we gaan de fietsen in Venlo nakijken. Als er vervanging of reparatie noodzakelijk is zullen we dat doen.
Ik heb een paar dagen geleden weer een OV-fiets gehuurd op station Venlo. Ik zie nog weinig verbetering. De banden zijn wellicht opgepompt, maar de meeste fietsen rijden erg gammel. Ik heb er geen goed gevoel meer bij. Iedere keer heb je het gevoel van laat het goed gaan. Een paar dagen geleden ging het dus fout. Het zadel klapte tijdens het fietsen naar achteren, waardoor ik op de bagagedrager terechtkwam, mijn balans verloor en hard op de grond viel. Wonder boven wonder had ik geen schammetje. Maar zo kan het gewoon echt niet langer doorgaan. Kan de NS ervoor zorgen dat de zadels worden nagekeken, of ze bijvoorbeeld goed vastzitten en als de zadels scheuren hebben, dan zouden ze vervangen moeten worden.
Reputatie 2
Alle ov-fietsen vervangen is erg duur en vaak overbodig. Ov-fietsen-onderdelen kunnen (normaal) gewoon besteld worden. Het kan zijn zoals u zei, omdat sinds kort niet meer via de rijwielshop gaat. Het even tijd nodig heeft om te "wennen" of dat er iets anders speelt waar de medewerkers geen grip op hebben. Wel zeg ik erbij dat een zadel die achterover klapt een serieuze zaak is (en ov-fiets kennende ook serieus worden opgepakt).

Hopelijk kunnen een van deze toppers van ns jou op weg helpen of doorverwijzen.
Reputatie 7
Ik heb zojuist contact gehad met de OV-fiets afdeling van de locatie Venlo in het speciaal. De opzichter heeft mij aangegegeven dat de fietsen stuk voor stuk aan een onderhoudsbeurt worden blootgesteld. Het kan dus voorkomen dat bepaalde fietsen nog niet aan de beurt zijn geweest, maar er wordt mij verteld dat dit in volle gang is. Ze verwachten snel alle fietsen behandeld te hebben, vanaf daar is het bijhouden. Bedankt dat je ons een update geeft jbergman48, ik hoop dat je snel resultaat merkt van deze reparaties.

Reageer