ov-fietsen ocatie Amsterdam Muiderpoort | NS Community
beantwoord

ov-fietsen ocatie Amsterdam Muiderpoort

  • 13 May 2022
  • 4 reacties
  • 560 Bekeken

Vanochtend wilde ik een OV fiets huren bij Station Muiderpoort in Amsterdam. Er stonden genoeg fietsen, maar de drie automaten gaven, nadat ik had aangegeven dat ik een fiets wilde huren, alledrie aan dat een fiets huren op deze locatie niet mogelijk was. Dit was erg vervelend omdat ik een afspraak had, waarvoor ik nu te laat kwam.

Op de website stond niet aangegeven dat er geen fietsen te huur waren.

Mijn man had twee en een halve halve week geleden dezelfde ervaring. Volgende week moet ik weer in Amsterdam zijn en dan zou ik weer op Station Muiderpoort een fiets willen huren, maar ik durf het eigenlijk niet aan. Want wat moet ik als er weer wordt aangegeven dat op deze locatie geen fiets te huur is???!!! 

Mijn vragen zijn: wat is er aan de hand, is dit een blijvend probleem en waarom wordt dit dan niet duidelijk aangegeven op de website of in een mail van NS?

Roelfien 

icon

Beste antwoord door Aurora NS 13 May 2022, 19:34

Bekijk origineel

4 reacties

Hoi Roelfien.

Dat er fietsen staan betekent helaas niet altijd dat er ook fietsen beschikbaar zijn. Sommige zijn kapot, in onderhoud, of moeten geretouneerd worden aan een andere standplaats.
Ook de website is niet altijd even accuraat. Hier zijn we ons van bewust, dus ik realiseer me dat er zeker nog ruimte is voor verbetering. Ik ga dit dan ook voorleggen aan de verantwoordelijke afdeling met jouw goedkeuring. Hopelijk is er dan snel verandering.

Badge +3

Als ik kijk op https://ovfietsbeschikbaar.nl/locatie/asdm001 dan zijn daar 80 fietsen die (op dit moment) op 2 na allemaal verhuurd (of defect) zijn.

Via https://ovfietsbeschikbaar.nl/locatie/asdm001/verloop zijn er maximaal zo’n 66 fietsen beschikbaar, dus zouden er 14 defect zijn?

Lijkt me tijd om daar dan eens een monteur langs te sturen, of de defecte fietsen uit te wisselen voor werkende.

Er stonden inderdaad een aantal fietsen waaraan een kaartje hangt, die moeten gerepareerd worden. Maar er waren veel meer dan twee fietsen zonder kaartje, die volgens mij niet gerepareerd hoefden te worden. Ik leen al meer dan 10 jaar regelmatig een OV fiets op Station Muiderpoort, vaak op vrijdag en er zijn altijd genoeg fietsen. Het spijt me, maar ik denk echt dat hier iets anders aan de hand is. Mijn man heeft op dinsdag 26 april dezelfde ervaring gehad; hij heef toen gebeld met een medewerker van de NS, die hem vertelde dat er genoeg fietsen beschikbaar zouden moeten zijn. Toen hij verder in het systeem keek, zei die medewerker dat er sprake was van een computerstoring.

Van mij mag je dit voorleggen aan de verantwoordelijke afdeling. Maar hoe weet ik nu dat ik komende donderdag- dan heb ik weer een afspraak in Amsterdam-wel een fiets kan huren?! De website kan ik dus niet vertrouwen. Bij zo ongeveer alle locatie op Amsterdam CS zijn de fietsen vaak echt allemaal uitgeleend, dus daar kan ik ook niet op rekenen. Heel vervelend, dit allemaal.

helaas is dit een hardnekkig probleem. Gisteren stonden er ook 14 fietsen die niet gebruikt konden worden en de fietsenmaker die hier geen betrokkenheid bij heeft, vertelde dat er al maanden maar 1x per week een check is en eventuele reparaties. Heel jammer want zo is van deur tot deur alsnog niet mogelijk met OV fiets wegens gebrek aan bruikbare fietsen terwijl er dus wel staan...

Reageer