beantwoord

OV-fietsen op De Klomp

• 5 oktober 2018
  • 2 reacties
  • 176 Bekeken

Reputatie 2
Ondanks toch al best talrijke meldingen hier in de community blijft het niet helemaal lekker lopen met de OV-fietsen op Veenendaal-De Klomp, waarbij ik toch vooral het idee krijg dat fietsen wel erg makkelijk weer verhuurbaar worden gemaakt na een defectmelding.

In het begin van de tweede week van september was er op dit station een storing, waarbij na het oplossen daarvan ook eindelijk het al een hele tijd ongebruikelijk lage aantal fietsen weer aangevuld werd tot de 18 die er normaal beschikbaar zijn. Echter waren er binnen een week weer 4 tot 6 fietsen niet verhuurbaar.

Op 28 september is er vervolgens weer een monteur bij geweest zo te zien, want toen waren er plots weer 18 fietsen beschikbaar. Direct na het daarop volgende weekend was dit aantal echter alweer gekelderd tot een maximale beschikbaarheid van 10 fietsen. Nou hoeft er niet ver weg gezocht te worden waar die fietsen zijn: toen ik vanmiddag een fiets inleverde waren er volgens het systeem 0 beschikbaar terwijl er 12 stonden en zeker een stuk of 10 sleutels in de sleutelkluis aanwezig waren. Lijkt er dus sterk op dat die weer defect gemeld zijn, iets wat je op die locatie vaker ziet gebeuren doordat defecte fietsen weer verhuurbaar gemaakt worden zonder het defect te verhelpen. Iets wat vaak gaat om de lastig ter plekke vast te stellen defecten. Er staat bijvoorbeeld sowieso één fiets met defecte verlichting in die stalling, maar dat kan je niet vaststellen als je het bij daglicht nakijkt, want dan gaat de automatische verlichting natuurlijk niet aan 😉 Het zou wat dat betreft handig zijn om makkelijk te kunnen melden wat er defect is aan de fiets en daar een urgentie aan gehangen wordt. Een fiets waarvan het licht defect is zou immers nog prima verhuurt kunnen worden aan iemand die hem overdag wil gebruiken, terwijl iemand die 'm 's avonds laat huurt hem waarschijnlijk defect zal melden waardoor de fiets in het geheel niet meer verhuurt kan worden tot hij nagekeken is.
icon

Beste antwoord door Erryt NS 6 oktober 2018, 19:36

Ik zal dit verhaal neerleggen bij diegene die verantwoordelijk is. Ik kan helaas niets meer voor je doen of iets beloven. Ik hoop met je mee dat er snel iets verandert zodat de kans groter is om een fiets te huren op dit station.
Bekijk origineel

2 reacties

Ik zal dit verhaal neerleggen bij diegene die verantwoordelijk is. Ik kan helaas niets meer voor je doen of iets beloven. Ik hoop met je mee dat er snel iets verandert zodat de kans groter is om een fiets te huren op dit station.
Reputatie 2
Je actie heeft duidelijk geholpen Erryt NS: enkele dagen na de post hier stond de fietsbox op De Klomp zodanig vol met fietsen dat het nog een uitdaging was om met een gehuurde fiets de box weer te verlaten. Er waren er opeens ook weer 23 beschikbaar, maar afgelopen vrijdag stonden er al weer zes niet verhuurbare fietsen. Die zijn toch wel heel overduidelijk alleen weer verhuurbaar gemaakt maar niet hersteld.

Reageer