beantwoord

OV fietsen van het ene station naar het andere?

• 16 maart 2015
  • 5 reacties
  • 32055 Bekeken

Kan ik afsluiten van een OV-fiets in amsterdram en laat het in Zwolle? Ik ben nieuw op dit OV-fiets systeem, maar ik zou graag om de fiets te nemen op een enkele reis.

Bedankt voor je hulp.
icon

Beste antwoord door Thom 16 maart 2015, 13:27

Populair gezegd: Ja, het mag maar het kost u tien euro extra.

Het staat onder veelgestelde vragen --> ov-fiets huren op de site van ov-fiets. Als u nieuw bent met ov-fiets, is het wel handig dit allemaal even door te lezen.

5h. Mag ik de OV-fiets ergens anders inleveren?
Ja, maar als u de OV-fiets inlevert bij een andere huurlocatie, betaalt u een toeslag, zie de tarievenlijst (PDF, 298 kB)externe link. Dit is een vergoeding voor de logistieke kosten die wij moeten maken om het aantal fietsen per locatie weer op het juiste niveau te brengen. De formule van OV-fiets is uniek omdat de gebruiker de fiets zelf weer terugbrengt waardoor er geen logistieke kosten ontstaan.
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Populair gezegd: Ja, het mag maar het kost u tien euro extra.

Het staat onder veelgestelde vragen --> ov-fiets huren op de site van ov-fiets. Als u nieuw bent met ov-fiets, is het wel handig dit allemaal even door te lezen.

5h. Mag ik de OV-fiets ergens anders inleveren?
Ja, maar als u de OV-fiets inlevert bij een andere huurlocatie, betaalt u een toeslag, zie de tarievenlijst (PDF, 298 kB)externe link. Dit is een vergoeding voor de logistieke kosten die wij moeten maken om het aantal fietsen per locatie weer op het juiste niveau te brengen. De formule van OV-fiets is uniek omdat de gebruiker de fiets zelf weer terugbrengt waardoor er geen logistieke kosten ontstaan.
Dankjewel. Geweldige informatie. Proost
Reputatie 7
Badge +4
Ik lust er best wel een maar graag na het fietsen!
Reputatie 3
Badge
Het gaat mij natuurlijk geen moer aan, maat het is meer de vraag waarom je dat zou willen. Ik ben een frequent OV-fietser en een frequent vakantiefietser, maar ik zou niet op de OV-fiets van Amsterdam naar Zwolle gaan, en als je met de trein gaat kun je net zo goed eerst in Amsterdam een OV-fiets huren en hem daar terugbrengen, en later in Zwolle. Twee keer huren kost tweemaal € 3,15, ofwel € 6,30. Eenmaal huren, meenemen met de trein en elders terugbrengen kost € 3,15 plus € 6,00 plus € 10,00, ofwel € 19,15.
Reputatie 7
Badge +4
Cornelius zijn taalgebruik is niet helemaal helder maar het lijkt dat hij wil fietsen van Amsterdam naar Zwolle en dan met de trein terug. Persoonlijk vind ik ov-fiets wel handig voor de wat kortere afstanden maar zou ik voor een dergelijke tocht met de eigen fiets gaan. Maar als je van te voren een goede ov-fiets uitzoekt, kan het wel. Voor een dergelijke afstand zou ik inderdaad wat kritischer naar een fiets kijken, het onderhoud is nogal eens wisselend. Maar het is aan Cornelius wat hij wil. Voor de langeafstandsfietser is het wel een optie het zo te doen zonder veel geld uit te geven. Deze categorie investeert doorgaans in een goede eigen fiets, dat wel. En daar kun je lang plezier van hebben, de mijne rijdt nog steeds 😉 Persoonlijk vind ik het wat ver maar via de Veluwe is het met wat omrijden wel een mooie tocht.

Verder kan ik me de gedachtengang van IskOV wel goed voorstellen, als Cornelius gaat fietsen en de fiets laat staan op het aankomstpunt dan vervalt de 6 euro voor de fiets in de trein natuurlijk wel.

Reageer