ov fietskluis | NS Community
beantwoord

ov fietskluis

  • 19 April 2022
  • 5 reacties
  • 443 Bekeken

Dag,
---
Op ma 18 april huurde ik een OVfiets op station Raalte, bij terugbrengen waren alle kluizen bezet. Bellendus met het vermelde nummer 030751... op de kluis...maar dit is helaas een algemeen nummer voor alle treinzaken. Na 3 kwartier bellen en 2 gemiste treinen ben ik maar met jullie fiets naar Wijhe gefietst en daar gestald. Wat een slechte bereikbaarheid hebben jullie  enorm. Dit heb ik al eerder meegemaakt. Tip....Jullie moeten een aparte toets voor ovfietsen vermelden, opdat direct men dan even kan helpen. Nu is deze optie samen met vragen over abonnementen enz gekoppeld.

Ik verwacht dat de huurkosten van de fiets niet in rekening worden gebracht.
Met vr.gr. J Haarsma
 fiets nummer 38.461

icon

Beste antwoord door Henkpeetersen 19 April 2022, 14:20

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +1

Beste Trein 8121,

 

Dit is een reiziger helpt reiziger forum. Op je laatste verzoek (geen rekening) zal je hier geen antwoord krijgen. Daarvoor moet je contact opnemen met de klantenservice.

 

Helaas heb ik nog meer slecht nieuws omdat je de fiets op een andere locatie terugbrengt dan de huurlocatie zal er waarschijnlijk € 10,00 extra in rekening worden gebracht. Wat natuurlijk vreemd is omdat je de fiets niet kwijt kon in Raalte. 

Dank je, zak ik doen

Badge +3

In het telefoon-menu moet je 1 intoetsen voor “abonnementen, NS Flex, OV-fiets, fietsenstalling of één van one acties”.

Voor een volgende keer als er geen kluis beschikbaar is, sluit de fiets af en gooi de sleutel in de blauwe dropbox. Neem daarna contact op met NS om de rit af te sluiten. Een foto maken (voor het fietsnummer) is aanbevolen, mochten er later nog vragen komen.

 

Reputatie 7
Badge +1

Goede aanvulling Robert B. Vraagje hangen dit soort sleutelboxjes bij alle kluislocaties??? Ik moet eerlijk zeggen dat ik die nog niet vaak heb gezien. Ik huur dan wel zelden een fiets uit een kluis, maar die keren dat ik dat wel heb gedaan, kan ik mij niet herinneren dat ik zo'n dropbox heb gezien. 

Reputatie 7
Badge +2

Ik moest er ook even voor op streetview kijken, maar ook bij fietskluizen hangt er een dropbox voor de sleutel. In het specifieke geval van station Raalte moet je het echter maar net weten waar ‘ie hangt, want er zitten nog een heel stel kluizen tussen de exemplaren met OV-fietsen en de dropbox.

Als je goed kijkt op streetview zie je de blauwe box aan de zijkant van de meest rechter fietskluis hangen.

Overigens zou NS eigenlijk gewoon de mogelijkheid om een OV-fiets in te leveren in een fietskluis op een station waar de fiets niet thuishoort uit moeten schakelen. Met die volle kluizen worden immers juist goedwillende klanten met een probleem geconfronteerd. En het gaat ook echt alleen in kluizen mis daardoor: in een fietsbox of zelfservice stalling heeft er immers niemand last van dat er een keer een fiets meer staat: de kans dat de hele sleutelkluis vol zit is immers een stuk kleiner.

Reageer