beantwoord

OV kaart verloren en fiets niet goed ingeleverd?

  • 24 November 2023
  • 3 reacties
  • 99 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 0 reacties

Beste NS medewerker,

Eergisteren avond ben ik even wat gaan shoppen in de stad Arnhem. Met een huur OV fiets ben ik van het station vertrokken om op de steenstraat een telefoon te kopen. Toen ik weer buiten kwam was ineens mijn OV pas weg. Dus ik kwam op het lumineuze idee om even 1 halte met de sprinter te doen naar het centraal station want die fietsen zijn loodzwaar. Helaas op het station Arnhem (ik kwam 1 halte, terug Velperpoort) zprak ik een NS boa aan om hem het uit te leggen en of hij even me door het poortje kon laten zodat ik de fiets kon terug brengen. Helaas, ik heb ipv service een boete gehad van 52,75. Erg flauw… dat wel.

 

Maar tot mijn verbazing kreeg ik net een rekening van de NS van iets van 8 euro voor een fiets. Is hij niet uit gechecked of zo? De medewerker bij de fietsenstalling droeg me op de fiets aan de kant te zetten ipv van het rek nadat ik hem had uitgelegd waarom ik met een fiets aan kwam sjouwen. Ik ben van de “koude kermis” thuis gekomen. Wat kan ik nu doen? Ik heb de pas al gelijk kunnen blokkeren maar die boete is zuur en extra kosten voor de fiets helemaal. Ik snap er geen hout van! Erg jammer!

 

Fijne dag verder allemaal!

icon

Beste antwoord door mrfreeze 24 November 2023, 09:59

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Hoi Ter,

Wij zijn op deze community geen NS-medewerkers, maar reizigers die elkaar helpen.

Je kunt het beste even contact opnemen met de klanteNService per telefoon (030-7515155), chat, Facebook of X.

Reputatie 7
Badge +3

Ook voor het meenemen van een OV-fiets in de trein is een fietskaartje nodig. Naast een eigen vervoersbewijs.

Reputatie 7
Badge +2

En aanvullend daarop: de huur wordt alleen afgesloten als je de OV-fiets in de OV-fietszone in de stalling op slot zet. Een fiets die al op slot staat naar de stalling brengen zorgt niet voor het stoppen van de verhuur, daarvoor moet je de klantenservice bellen.

Reageer