Skip to main content

Prijzen OV fiets

  • 2 June 2024
  • 6 reacties
  • 133 Bekeken

Hallo!

Toevallig huurde ik laatst een OV-fiets bij station A en een paar uur later een fiets bij station B.
Voor beide fietsen betaalde ik het normale tarief (€4,55).
Op 1 of andere manier was ik in de veronderstelling dat OV-fietsen dit bedrag per etmaal kostten.
Het zou mooi zijn als in de toekomst in deze situatie de fiets van station B pas in rekening gebracht zou worden 1 etmaal na het starten van de huur van de fiets van station A.

Ik ben benieuwd hoe jullie er over denken!

Groetjes,

Floris

P.S. Voor het milieu en de conditie van de reizigers hoop ik verder dat er continue gekeken wordt of de prijzen van de OV-fiets niet omlaag kunnen. Het is namelijk op alle fronten een geweldig concept! Wellicht zelfs uit te breiden met elektrische fietsen (tegen een meerprijs) om de actieradius te vergroten of om mensen die niet van fietsen houden toch over te halen! Wellicht i.c.m. met kekke blauw-gele helm.

6 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Het tarief is per rit. De fiets van station B is een nieuwe rit dan de eerdere van station A. 

Reputatie 7
Badge +1

Het tarief voor de huur van een OV-fiets is al bijzonder laag. Je kan nergens anders in Nederland, maar ook op veel plekken buiten Nederland geen fiets huren voor zo'n laag bedrag. 

Badge +3

Er bestaan al elektrische OV-fietsen. Die worden OV-ebikes genoemd en zijn te huur op de stations Driebergen-Zeist, Arnhem Centraal, Groningen en Maastricht. Zie deze pagina voor meer informatie.

@Momo De site zegt ‘per dag per fiets’. Dat kan idd per rit betekenen. Het maakt mij niet echt uit, het viel me vooral op. Ik vind ’per dag’ wel een sympathieke eenheid. Sommige bedrijven rekenen af per minuut, dat vind ik wel erg zenuwachtig.

@Henkpeetersen Een Swapfiets is 20E per maand, minder dan een euro per dag. (Andere echte deelfietsen lijken idd allemaal duurder.) Of een OV-fiets zo goedkoop kan weet ik niet. Ik denk vooral dat hoe meer mensen we aan het fietsen krijgen, hoe beter!

Reputatie 7
Badge +3

@Momo De site zegt ‘per dag per fiets’. Dat kan idd per rit betekenen.

Het tarievenblad geeft aan “Per rit, tot 24 uur”. 

 

 

Reputatie 7
Badge +1

@Momo De site zegt ‘per dag per fiets’. Dat kan idd per rit betekenen. Het maakt mij niet echt uit, het viel me vooral op. Ik vind ’per dag’ wel een sympathieke eenheid. Sommige bedrijven rekenen af per minuut, dat vind ik wel erg zenuwachtig.

@Henkpeetersen Een Swapfiets is 20E per maand, minder dan een euro per dag. (Andere echte deelfietsen lijken idd allemaal duurder.) Of een OV-fiets zo goedkoop kan weet ik niet. Ik denk vooral dat hoe meer mensen we aan het fietsen krijgen, hoe beter!

Voor een jaarabonnement op een swapfiets ad € 240,00 kan ik dus 53 OV-fietsen huren. Ik huur er misschien maximaal 3 per maand dus voor mij en ik denk ook voor vele anderen is een OV-fiets dan goedkoper.

Reageer