Problemen met ontgrendelen OV Fiets Den Bosch

• 14 October 2021
  • 4 reacties
  • 100 Bekeken

Sinds vorige week heb ik al twee keer in de ochtend problemen gehad met het ontgrendelen van de OV fietsen op NS station Den Bosch centraal.

Vanochtend hadden veel meer mensen problemen met de magnetische sloten. Dankzij hulp van servicemedewerkers is het uiteindelijk - na circa 10 minuten - gelukt om ze te ontgrendelen. Dit lijkt me een zorgelijk punt aangezien het een 10-tal fietsen betrof. Herkennen mensen dit probleem?

Dit lijkt me goed om te delen en aan te kaarten zodat het opgelost / voorkomen wordt in toekomst. 

Groet Bert 

4 reacties

Reputatie 1

Hey HMBIEMANS. Welkom bij de NS Community! 

Het is naar om te horen dat er meerdere mensen last hadden van de magnetische sloten vanochtend. Mag ik vragen wat in dit geval de oplossing geweest is? Het is natuurlijk altijd handig om een oplossing voor dit soort problemen te weten! 

Badge +3

Dat die sloten een Wi-Fi verbinding nodig hebben in de stalling is duidelijk.

Maar er zal vast geen (GPRS/UMTS) simkaart in zitten toch?

Hoe dan ook, flinke storing vandaag (donderdag, en dinsdag ook al) bij Vodafone, en dat duidt op een GSM verbinding… Boze tongen, want wat zou een fiets hebben aan GSM of GPS (locatiebepaling)?

Oh wacht, dat laatste natuurlijk (waar is die fiets?!) :rofl: En waarom mag de NS dat weten (AVG)? Dat is omdat het onze fiets is!

Die locatiegegevens moeten na het inleveren natuurlijk wel meteen gewist worden (of niet te herleiden zijn naar jou als persoon) , en mogen verder nergens voor gebruikt worden.

Tenzij je toestemming gegeven hebt om je fietsritten te analyseren voor ‘door de NS bepaalde’ doeleinden… :sleeping: (en dat heb je door akkoord te gaan met bijv. de NS Flex voorwaarden al gedaan).

Maar er zal vast geen (GPRS/UMTS) simkaart in zitten toch?

Uhh… Werkelijk geen idee. Dat ik kan ik zo gauw ook nergens terugvinden.

Boze tongen, want wat zou een fiets hebben aan GSM of GPS (locatiebepaling)?

Oh wacht, dat laatste natuurlijk (waar is die fiets?!) :rofl: En waarom mag de NS dat weten (AVG)? Dat is omdat het onze fiets is!

Die locatiegegevens moeten na het inleveren natuurlijk wel meteen gewist worden (of niet te herleiden zijn naar jou als persoon) , en mogen verder nergens voor gebruikt worden.

Tenzij je toestemming gegeven hebt om je fietsritten te analyseren voor ‘door de NS bepaalde’ doeleinden… :sleeping: (en dat heb je door akkoord te gaan met bijv. de NS Flex voorwaarden al gedaan).

https://www.ns.nl/deur-tot-deur/ov-fiets/slot.html

Hoe zit het met mijn privacy?
Het nieuwe OV-fiets slot werkt met dezelfde gegevens waar we eerder ook al mee werkten. We houden niet bij waar je hebt gefietst en dat hoeven we ook niet te weten.

Nop, die sloten doen o.a. om het stroomgebruik laag te houden enkel data via een vaste verbinding op de verhuurlocatie. 

Reageer