Regelmatig storing bij fietsenstalling Steenwijk

• 15 september 2020
  • 6 reacties
  • 112 Bekeken

Het komt minstens maandelijks voor dat de toegangspoort tot de bewaakte fietsenstalling in Steenwijk er geen zin in heeft. Dan kom ik mijn fiets ophalen en staat er doodleuk: toegang geweigerd.

Normaal gesproken is dit niet zo'n probleem, want je belt de intercom en die doen de poort open, vervolgens geen problemen bij de uitgang.

Vorige week, dinsdag geloof ik, rond 20:30, was het een ander verhaal. Toen deed de knop van de intercom namelijk niks. Tien keer geprobeerd. Tien keer mijn kaart ervoor gehouden. De intercom knop aan de andere kant kom ik ook onmogelijk bij. Op zoek naar een storingsnummer op de borden aan de muur, maar behalve een "wil je meer weten over abonnementen" nummer was er niks te vinden. Ik voelde aan de glazen deur die soms open is bij storingen, maar die was op slot. Het was al avond en gedurende het kwartier dat ik daar heb staan te klungelen kwam er ook geen andere reiziger binnen waar ik eventueel achteraan kon lopen. 

Het "toegang geweigerd" bericht heb ik al zo vaak meegemaakt dat ik wel wist dat ik er aan de andere kant gewoon zonder problemen uit zou kunnen met mijn fiets. Nog maar een paar keer mijn kaart ervoor, nog maar een paar keer op de intercom knop drukken. Toen was ik er klaar mee. Ik had mijn fiets echt nodig en ik had al direct gezien dat er een ruimte van ongeveer 30 cm tussen de glazen muur en de poort zat, op ongeveer een meter hoogte. Ik ben uiteindelijk dus daar tussendoor geklommen. Vervolgens kon ik er gewoon met mijn fiets uit, zonder enige problemen.

Wat hadden mensen die niet lenig of slank zijn moeten doen??? Wachten totdat de poort op magische wijze toch opent? Waarom deed de intercom het niet? Waarom kan ik er niet gewoon in met mijn OV kaart?

Als het weer voorkomt, is er een telefoonnummer wat ik dan kan bellen en waarom staat dat niet op de muur? Anders ben ik helaas toch aangewezen op acrobatiek. 

6 reacties

Dag Treinreiziger97101017 en welkom op onze Community!

Wat spijtig om te lezen dat dit zo vaak mis gaat! Ik kan niet uit je verhaal halen dat je al een keer contact hebt opgenomen met de klantenservice. Zou je dat willen doen, mits je het nog niet gedaan hebt. Zij kunnen namelijk deze storing melden zodat hier naar gekeken kan worden. Mocht je alleen het telefoonnummer willen, dat is 030 - 751 51 55.

Badge +3

Ik mag hopen dat je een stallingsabonnement hebt, want anders kan het nogal wat kosten opleveren (zie eventueel maandelijkse incasso’s van NS IZ NS REIZIGERS) bij niet correct in/uitchecken van je fiets.

Ik mag hopen dat je een stallingsabonnement hebt, want anders kan het nogal wat kosten opleveren (zie eventueel maandelijkse incasso’s van NS IZ NS REIZIGERS) bij niet correct in/uitchecken van je fiets.

Nee, ik betaal met pinpas ter plekke. Maar hij stond er minder dan 24 uur dus het was gratis. 

Dag Treinreiziger97101017 en welkom op onze Community!

Wat spijtig om te lezen dat dit zo vaak mis gaat! Ik kan niet uit je verhaal halen dat je al een keer contact hebt opgenomen met de klantenservice. Zou je dat willen doen, mits je het nog niet gedaan hebt. Zij kunnen namelijk deze storing melden zodat hier naar gekeken kan worden. Mocht je alleen het telefoonnummer willen, dat is 030 - 751 51 55.

Bedankt, zijn die 's avonds ook bereikbaar voor het geval dat dit weer een keer gebeurt? 

Badge +3

Het nummer is 24 uur bereikbaar, en fiets is tegenwoordig optie 1 dus dat moet lukken. Of moet je daarna nog verder het menu in?

Het nummer is 24 uur bereikbaar, en fiets is tegenwoordig optie 1 dus dat moet lukken. Of moet je daarna nog verder het menu in?

Enkel optie 1 in het keuzemenu inderdaad. De hele telefonie-afdeling ligt echter plat door een flinke storing bij KPN op het moment. Probeer het indien mogelijk via Facebook, Twitter of Chat.

Reageer