beantwoord

Reis historie

• 22 May 2017
  • 9 reacties
  • 481 Bekeken

Waar kan ik de reis historie en kosten zien van de ov fiets?
icon

Beste antwoord door Thom 22 May 2017, 21:09

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Dat kan voor Ov-fiets als u een account heeft bij Mijn NS, dan reisgegevens en dan 'Van deur tot deur'. De rekening van het huren komt achteraf en kan als u weinig huurt tot twee maanden duren. De gegevens verschijnen dus niet meteen.

De gewone reisgegevens staan onder Trein. Die zijn er binnen 24 uur maar doorgaans veel sneller.

Geachte NS,

Waarom duurt het ontzettend lang voordat de kosten van de OV-fiets zichtbaar zijn in de reis geschiedenis?

Een week na mijn zakelijke reis vul ik voor de werkgever all declaraties in, de kosten van de OV-fiets kan ik hierdoor dus niet declareren.

Zelfs de huur periode met 0,00 euro (zichtbaar in de NS-account) is niet mogelijk om aan te vinken.

Welke mogelijkheden zijn er nu nog om een eerlijke declaratie te maken?

Bedankt,

Hi TjerkL. Welkom bij de Community.

Maak je deze ritten op een Business Card?

Hoi Denice,

Nee als particulier.

Ik gebruik de OV- fiets ongeveer 2 x per maand, soms lopend of soms de bus.

Maar ik vindt het lastig om het te kunnen declareren, ook de werkgever moet deze weer door factureren  naar de klant.

Alvast bedankt 

Helaas kan het soms enkele dagen duren voordat alles is bijgewerkt in je OV-reishistorie. (De OV-reishistorie geeft echter standaard de laatste 7 dagen weer, is de reis ouder dan dien je dus de datum nog aan te passen)

Reis historie bij werken duurt te lang waardoor ik mijn declaraties niet op tijd kan kijken / terug vragen. Moet toch in deze tijd wel binnen 8 uur kunnen.

Badge +3

Reis historie bij werken duurt te lang waardoor ik mijn declaraties niet op tijd kan kijken / terug vragen. Moet toch in deze tijd wel binnen 8 uur kunnen.

Een ingeleverde OV-fiets hoort de volgende dag toch echt wel in je Reishistorie te staan, lijkt me.

Reputatie 3

Een ingeleverde OV-fiets hoort de volgende dag toch echt wel in je Reishistorie te staan, lijkt me.

Er is een tijdje terug iets van een storing in Mijn NS geweest waardoor OV-fietsritten in de meeste gevallen met een prijs van 0 euro en willekeurige verhuurtijden in de reishistorie stonden, die ritten kon je dan ook niet aanvinken voor een declaratieoverzicht. Dat aanvinken gaat namelijk alleen bij de ritten die er met de juiste tijden en prijs in staan.

Als ik echter nu in m'n eigen Reishistorie kijk dan zie ik een gisteren gehuurde OV-fiets daar keurig in staan, de fiets die ik 6 uur geleden inleverde staat er echter nog niet bij. Er lijkt dus zeker enige tijd overheen te gaan voordat een OV-fietsrit zichtbaar wordt, maar na 24 uur zou je 'm moeten zien.

Badge +3

Er is een tijdje terug iets van een storing in Mijn NS geweest waardoor OV-fietsritten in de meeste gevallen met een prijs van 0 euro en willekeurige verhuurtijden in de reishistorie stonden, die ritten kon je dan ook niet aanvinken voor een declaratieoverzicht. Dat aanvinken gaat namelijk alleen bij de ritten die er met de juiste tijden en prijs in staan.

Als ik echter nu in m'n eigen Reishistorie kijk dan zie ik een gisteren gehuurde OV-fiets daar keurig in staan, de fiets die ik 6 uur geleden inleverde staat er echter nog niet bij. Er lijkt dus zeker enige tijd overheen te gaan voordat een OV-fietsrit zichtbaar wordt, maar na 24 uur zou je 'm moeten zien.

Oh ja die storing herinner ik me, heb er toen zelf een reactie over getikt.

Toen stond er een fietshuur van € 0,00 met de juiste tijden plus eentje met de juiste prijs maar met een vreemde tijd erbij.

Kan het niet meer checken want mijn vorige ov-fietshuur is meer dan 18 maanden geleden…

Hoe dan ook, na hooguit een dag of twee zou er in ieder geval iets zinnigs moeten staan (te declareren, ook al klopt de tijd niet).

Reageer