beantwoord

Rekening gekregen

• 16 januari 2019
  • 6 reacties
  • 215 Bekeken

Heb een rekening gekregen van €7.70 althans dat is automatisch van mijn rekening afgehouden. Weet niet waar voor of van wanneer. Geen rekening /specificatie gekregen via mijn e-mail. WEil eerst weten waar ik voor betaal en dan pas betaal ik. Hoe zit dat?
icon

Beste antwoord door Miriam NS 16 januari 2019, 21:07

Hallo mooievrouw54, welkom op onze Community!

Ik begrijp dat het vervelend is als het onduidelijk is waar een afschrijving voor is. Ook ik vermoed dat dit inderdaad om de huur van een OV-fiets gaat en deze factuur zou inzichtelijk moeten zijn in je Mijn NS-account. Soms kan dit even duren. Mocht je er zeker van willen zijn waar deze kosten voor zijn dan wil ik je adviseren om even contact op te nemen met onze klantenservice. Je kunt dit telefonisch doen via 030 - 751 51 55 of via Facebook of Twitter.
Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 5
Badge
Dat bedrag is precies ofwel 2 maal 1 OV-fiets ofwel 1 OV-fiets voor 2 dagen. In MijnNS kunt u de factuur inzien.
en die factuur kan ik dus niet vinden
Reputatie 5
Badge
Als het niet te verklaren is door OV-fiets gebruik, dan kunt u ofwel wachten totdat er hier een moderator het verder gaat oppakken, of u kunt contact opnemen met de klantenservice. (Twitter, Facebook en chat werken relatief snel).
Badge +3
Welkom bij de NS Commmunity!

Die zou gewoon in Mijn NS moeten staan bij Facturen, maar je hebt gelijk dat het betalingskenmerk van de incasso onduidelijk is (een of andere bestelling).

Het is dus even zoeken waar het over gaat soms, maar ga er gerust vanuit dat het om 2 dagen OV-fiets gaat als het € 7,70 is. https://www.ns.nl/mijnns#/facturen

Hier een voorbeeldje:

Elke € 3,85 is voor een OV-fiets (eerste 24 uur).

De € 5,15 is voor eigen fiets Stallen op Rekening € 1,30 en dan ergens anders een OV-fiets huren.

De € 1,31 is voor Stallen op Rekening (eigen fiets) plus € 0,01 jaarlijks voor verlenging OV-fiets abonnement (Joehoe Robert, we gaan eens kijken of je IBAN nog wel klopt of zoiets... en dat kost je bovenop die factuur 1 cent! ) 🤔

De € 5,10 is voor Stallen op Rekening en OV-fiets. Dat kost dus blijkbaar in Eindhoven sinds 2019 ineens nog maar € 1,25 en niet meer € 1,30...

De facturen voor OV-fiets en Stallen op Rekening zullen altijd dezelfde datum hebben (maandelijks) en de incasso is 3 tot 5 dagen later ongeveer.

Kom je er zo uit? Als je die € 7,70 niet kunt verklaren als 2× OV-fiets dan is het wellicht voor Traject Vrij met (om)reizen buiten je traject...
Hallo mooievrouw54, welkom op onze Community!

Ik begrijp dat het vervelend is als het onduidelijk is waar een afschrijving voor is. Ook ik vermoed dat dit inderdaad om de huur van een OV-fiets gaat en deze factuur zou inzichtelijk moeten zijn in je Mijn NS-account. Soms kan dit even duren. Mocht je er zeker van willen zijn waar deze kosten voor zijn dan wil ik je adviseren om even contact op te nemen met onze klantenservice. Je kunt dit telefonisch doen via 030 - 751 51 55 of via Facebook of Twitter.
Reputatie 7
Badge +3
Om deze reden heb ik geruime tijd geleden de suggestie gedaan om bij een afschrijving te vermelden dat om OV-fiets ging en niet alleen als tekst "Bestelling" mee te geven. Maar ja, helaas de logge organisatie die NS is verandert niet snel iets.

Reageer