beantwoord

Restitutie 20 Euro borg voor witte pasjes fietsenstalling

• 24 december 2017
  • 18 reacties
  • 545 Bekeken

Mijn man en ik zitten beiden te wachten op 20 Euro restitutie van borg van een pasje van de fietsenstalling in Amersfoort. Geld is nog niet overgemaakt, terwijl in brief staat 8 weken na 1 okt 2017. Wanneer kunnen wij geld (40 Euro) verwachten?
icon

Beste antwoord door Chiel NS 24 december 2017, 16:52

Dag Ellen Verburgt, welkom op het NS Serviceforum.

Ik heb even contact gezocht met onze afdeling OV-fiets. Die geven aan dat er in sommige gevallen inderdaad iets vertraging zit in het terugstorten van de kosten, maar het inmiddels wel binnen zou moeten zijn. Als het echt nog niet binnen is, wil ik je aanraden even contact op te nemen met onze NS-fiets afdeling. Dit kan op 030-7515155, 2-3 in het keuzemenu, of op Twitter en Facebook. Ik hoop dat ze snel een oplossing voor je kunnen bieden.
Bekijk origineel

18 reacties

Dag Ellen Verburgt, welkom op het NS Serviceforum.

Ik heb even contact gezocht met onze afdeling OV-fiets. Die geven aan dat er in sommige gevallen inderdaad iets vertraging zit in het terugstorten van de kosten, maar het inmiddels wel binnen zou moeten zijn. Als het echt nog niet binnen is, wil ik je aanraden even contact op te nemen met onze NS-fiets afdeling. Dit kan op 030-7515155, 2-3 in het keuzemenu, of op Twitter en Facebook. Ik hoop dat ze snel een oplossing voor je kunnen bieden.
Dit is niet het antwoord waar ik op gehoopt had. Een bericht achterlaten op het forum kan dus niet leiden tot uitbetaling? Waarom heb je niet meteen doorgegeven dat de betaling gedaan moet worden, omdat ik aangeef nog niets ontvangen te hebben. Je verwijst mij door naar een betaald nummer, terwijl ik geld terug hoor te krijgen. Ik heb al 2 keer gebeld met dit nummer, een aantal minuten in de wacht gehangen, zonder resultaat. Kan een bericht achterlaten op Facebook wel leiden tot uitbetaling?
Geachte NS, met dank voor de uitleg: Ook ik heb de borg nog niet terug ontvangen. Ik heb jullie net via facebook een berichtje gestuurd.. Voor dit soort zaken wel een bijzonder medium, omdat jullie voor de betaling ook persoonlijke gegevens nodig hebben. Ik hoop spoedig van jullie te horen 🙂
Hier hetzelfde. Ook ik wacht op de restitutie van de 20 euro borg.
Het blijkt dat bij het uitbetalen van de borg voor de witte stallingspassen iets verkeerd is gegaan voor de stallingen Maarssen, Heemstede-Aerdenhout en Amersfoort. Helaas zullen deze uitbetalingen pas eind januari plaatsvinden.
Er wordt een fout gemaakt met de uitbetaling en daarna wordt er gewoon een maand gewacht ?

Bizar.
Ik kan me voorstellen dat je dit vindt.
... Het is al bijna eind januari. Ik ben benieuwd of het gaat lukken.. (fingers crossed)
En het is inmiddels februari.

Ook ik zit (net als mijn vriendin) al een paar maanden te wachten tot de borg wordt teruggestort voor onze Amersfoortse passen.

Ik heb vanmiddag dus maar even gebeld. En met een vriendelijke dame gesproken die me vertelde dat daar afgelopen maandag intern een mailtje over was gestuurd waarin stond dat het binnen twee weken geregeld zou zijn. Wederom een toezegging dus. En wederom vertraagd. En wederom niet spontaan medegedeeld, alleen nadat iemand er om vroeg.

Ik heb geïnformeerd naar de reden van de vertraging. Ze heeft het nagevraagd, en vertelde vervolgens dat de persoon die voor de terugstorting verantwoordelijk is niet aanwezig is. En dat er veel meer mensen een wit pasje hadden dan verwacht, waardoor in de administratieve afhandeling een achterstand was ontstaan. Zucht.

Hopelijk lukt het de NS wel om voor de recentst genoemde datum (12 februari) de borg terug te storten.

Maar erg slordig en onzorgvuldig, om niet te zeggen onbetrouwbaar komt de NS wel op mij over door zó vaak beloftes te breken. En zó karig te zijn met informatie hierover, hoewel er blijkbaar wel intern over wordt gecommuniceerd.

(ook gemeld in de andere threads over dit onderwerp)
Hetzelfde geldt voor mij (ook 2 passen die nog gerestitueerd moeten worden).

Heb hierover al een paar keer gebeld, de laatste keer begin januari en toen werd er me gezegd dat het eind januari op mijn rekening zou staan, maar natuurlijk vertraging (excuses voor het ongemak)

Wat is er zo moeilijk om mensen hun geld op tijd over te maken?

Als er andersom een te late betaling zou zijn geweest (van consument naar NS) had er al een incassobureau ingeschakeld geweest door NS...

Iemand?
Blijft een raar verhaal. We zitten inmiddels in de 19e week na 1 oktober. Als die laatste toezegging ook niet gehaald wordt, dan wordt het misschien tijd voor de consumentenbond. (ik zag op Twitter al een ander borgslachtoffer dat de bond had meegehashtagd.) De NS maakt het nog niet zo bont als de NAM, maar het gaat om het principe. @Inventio, waarschijnlijk gaan we de werkelijke reden nooit horen. Meer kaarten dan verwacht, vind ik vreemd. Iedereen heeft toch ook een persoonlijke brief gehad.
Zeker een raar verhaal. Bovenaan de topic staat "beantwoord". Bijna grappig, want vandaag heb ik de NS nog een keer gevraagd hoe het er mee staat. Nog steeds geen euro op de bankrekening gezien 😞.
Dat is vervelend om te lezen Piepelotje. Ik wil je in dit geval vragen nogmaals contact op te nemen met mij collega's van NS Fiets. Hopelijk kunnen zij je verder helpen.
Beste Miriam, hoe kan ik die collega's van NS fiets bereiken? Ik heb tot nu alleen het forum en de algemene facebooksite van NS gevonden. Dus wellicht is er een beter spoor?
Reputatie 7
Je kunt ze via Twitter en Facebook bereiken Piepelotje.
Menen jullie nu echt dat jullie deze klant opnieuw met een kluitje in het riet gaan sturen. In andere topics is al duidelijk geworden dat er door NS fiets alleen maar loze beloftes gedaan worden op dit onderwerp.

Is er dan niemand bij de NS die gewoon een keer de vraag oppakt, even uitzoekt hoe het zit en zorgt dat de klant er niet nog langer achteraan moet gaan.
Eerder zijn data genoemd waarop verwacht werd dat het probleem opgelost zou zijn. Zoals wel vaker bekend is het probleem echter pas opgelost als zich geen problemen meer voordoen. Dit is een heikel punt geweest betreffende de witte pasjes en nog steeds. Momenteel is de achterliggende afdeling afhankelijk van een andere afdeling om de betalingen en dergelijke te kunnen verzorgen. Ze hopen dit probleem zo snel mogelijk op te lossen. Ik zal dit keer niet dezelfde vergissing maken door data te noemen (maar vanaf morgen zou er meer informatie beschikbaar moeten zijn). Wat de exacte handelswijze zal worden, daarover heb ik nog geen instructies mogen ontvangen en kan ik dus niet meer over melden. We zijn de betreffende personen niet vergeten, het is wel heel vervelend en uiteindelijk gaat het absoluut opgelost worden. Uiteindelijk... De afdeling waarnaar Thomas NS verwijst heeft overigens meer informatie ter beschikking dan wij als moderators. Ik heb deze info daar ook vandaan en je zult dus niet het riet ingestuurd worden 🙂.
Jullie gaan nu zeker alle klanten ook een attentie geven voor de loze beloften en alle tijd die men hier in gestoken heeft ?

Reageer