beantwoord

restitutie ov-abonnementsgeld

• 13 januari 2017
  • 8 reacties
  • 287 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 0 reacties
Ik heb in oktober 2016 nog abonnementsgeld betaald tot oktober 2017. Hierbij verzoek ik teruggave van het gedeelte vanaf januari 2017. Vanaf die datum gelden immers geen abonnementskosten meer en wel hogere leenkosten.
met groet
icon

Beste antwoord door Erryt NS 13 januari 2017, 15:52

Hallo berna en welkom op het NS Serviceforum,

Ik heb het vermoeden dat dit om het OV-fiets abonnement gaat, indien deze een verlenging heeft gehad per 01.11 of 02.11 zal je binnen nu en een maand een brief/mail ontvangen waarin staat uitgelegd wat je van ons terug mag verwachten. Ik kan je momenteel alleen het advies geven deze berichtgeving af te wachten.
Bekijk origineel

8 reacties

Misschien is het handiger om even te bellen of te chatten berna. http://www.ns.nl/klantenservice/contact
Hallo berna en welkom op het NS Serviceforum,

Ik heb het vermoeden dat dit om het OV-fiets abonnement gaat, indien deze een verlenging heeft gehad per 01.11 of 02.11 zal je binnen nu en een maand een brief/mail ontvangen waarin staat uitgelegd wat je van ons terug mag verwachten. Ik kan je momenteel alleen het advies geven deze berichtgeving af te wachten.

Ik heb mijn dal uren abbonnement omgezet naar een flex abbonnement. Ik had dit volledig betaald.

Waarom krijg ik geen restitutie?

Reputatie 7
Badge +4

Heeft u Flex al geactiveerd op een automaat? In principe moet u uw te veel betaalde abonnementsgeld terug krijgen, evenals een eventueel saldo, en dat gebeurt normaal ook als alles goed is doorlopen. U kunt voor de zekerheid even contact opnemen met Klantenservice om te kijken hoe het zit. Ze zijn er 24 uur per dag, nu dus ook.

Ik heb een dalvrij abo van €45,- per maand. Al ruim een jaar niet mee gereisd. Kan ik restitutie krijgen van dat abo geld?

Reputatie 7
Badge +4

NS geeft geen restitutie achteraf. U kunt het abonnement wel per direct omzetten naar Flex zonder abonnement. Dat kost niets en u krijgt dan het vooruitbetaalde abonnementsgeld van de laatste maand naar rato terug. 

U mocht wel reizen met het abonnement, had dat ook kunnen doen, dus u krijgt uw geld ook niet terug. Reizen was niet verboden, het werd ontraden. Vrijwel iedereen heeft al vrij snel inderdaad het abonnement veranderd, zoals ik boven aangaf. Dat had inderdaad gescheeld, maar achteraf is er niets meer aan te doen.

Thom, dankjewel. Logisch verhaal. Ik houd mijn voordeelabo dan aan, want het is beter dan zo'n flex voor mij. Als we weer makkelijker reizen. En zo te zien is mijn abo niet meer bestaand, duzzz

Reputatie 7
Badge +4

@Bendzji Uw Dalvrijabonnement voor senioren bestaat nog gewoon en tegen nagenoeg dezelfde prijs. Als u het niet kunt vinden, vul dan  dan gewoon een tweedeklas Dalvrij in en nadat u uw nummer heeft ingegeven waaruit blijkt dat u 65 plus bent, wordt het gereduceerde tarief aangegeven. Persoonlijk vind ik Flex Dalvrij zo slecht nog niet. Het is met een trucje van Flex zonder abonnement ook in de praktijk te pauzeren. Formeel natuurlijk niet.

Reageer