beantwoord

Schade aan kleding door OV-fiets, hoe kan ik dat vergoed krijgen?

• 13 juli 2016
  • 3 reacties
  • 254 Bekeken

Vorige week huurde ik een OV-fiets. Na een minuut of wat fietsen, merkte ik dat er een scherp randje zat onder het zadel. Maar toen was het al te laat. Een gat in mijn nieuwe broek. Niet fijn. Ik heb een mail gestuurd naar de klantenservice van OV-fiets, maar dat is al een week geleden en ik krijg geen antwoord. Weet iemand hoe en waar ik een schadevergoeding kan aanvragen?
icon

Beste antwoord door Denice NS 15 juli 2016, 11:26

Hi Daniëlle!

Nou, ik heb nogmaals nagevraagd hoe je je schadeclaim nou het beste kan indienen. Ik wil je verzoeken ons een e-mail te sturen met daarin je verhaal. Je kan nog niet direct een bijlage meesturen. Je krijgt van ons een automatisch antwoord. Daar kan je op reageren en in de bijlage foto's van de schade en betaalbewijs meesturen. Indien je je broek hebt laten repareren ontvangen we ook graag een kopie van de reparatiebon. Mocht het uiteindelijk nodig zijn dat je toch je kledingstuk en originele bon opstuurt dan hoor je dit uiteraard van ons per e-mail.
Bekijk origineel

3 reacties

Erg vervelend dat dit gebeurd is; inderdaad niet fijn. Ik heb de procedure even nagevraagd Danielle. Je dient dient zo'n verzoek schriftelijk in te dienen. Dit kan naar:

NS Klantenservice
Postbus 2572
3500 GN Utrecht

Je dient dan het kledingstuk mee te sturen met bon. Als je die niet hebt graag een betaalbewijs. Verder dien je NAW-gegevens en ov-chipkaartnummer toe te voegen met een begeleidend schrijven van wat er is voorgevallen. Dan nemen we je claim in behandeling. De kleding wordt niet geretourneerd.
Beste Klaas-Jan,

Dank voor de info.

Dus als ik het goed begrijp moet ik tegen pakkettarief mijn broek (met bon en toelichting) opsturen en daarna hopen dat ik iets terug krijg?
Hi Daniëlle!

Nou, ik heb nogmaals nagevraagd hoe je je schadeclaim nou het beste kan indienen. Ik wil je verzoeken ons een e-mail te sturen met daarin je verhaal. Je kan nog niet direct een bijlage meesturen. Je krijgt van ons een automatisch antwoord. Daar kan je op reageren en in de bijlage foto's van de schade en betaalbewijs meesturen. Indien je je broek hebt laten repareren ontvangen we ook graag een kopie van de reparatiebon. Mocht het uiteindelijk nodig zijn dat je toch je kledingstuk en originele bon opstuurt dan hoor je dit uiteraard van ons per e-mail.

Reageer