beantwoord

sleutel kwijt OV-fiets

• 9 december 2014
  • 13 reacties
  • 532 Bekeken

Mijn jas is gestolen waarin de sleutel van mijn OV-fiets zat. Deze heb ik later die dag ingeleverd bij diezelfde NS-fietsenstalling en ze hiervan een bewijs van laten maken, welke oa verwijst naar het nummer op de fiets.
Daarvoor heb ik nog contact opgenomen via e-mail (enige manier) naar info@ov-fiets.nl, hoe nu te handelen. Een dag later heb ik nogmaals een e-mail gestuurd, nu aangevuld met het feit dat ik de fiets heb ingeleverd (ik woon immers niet in de stad waar ik de ov-fiets heb geleend).
Hier heb ik tot op heden nog geen reactie op gekregen. Wél heb ik 2 dagen na inleveren een e-mail ontvangen dat ik (tot op heden) een toeslag op mijn ov-fiets ontvang omdat ik deze nog "in mijn bezit heb", maar deze simpelweg nog niet is uitgecheckt.
Graag een reactie met oplossing voordat de consequenties toenemen.
icon

Beste antwoord door Eli Capello 11 december 2014, 19:50

Aan allen gericht: ik heb reactie gekregen op mijn e-mails naar info@ov-fiets.nl. Uiteindelijk heb ik slechts het tarief hoeven betalen van het aantal dagen dat ik de fiets daadwerkelijk in gebruik had. De dagen dat 'ie niet uitgebrand kon worden zijn me bespaard gebleven door NS. Dus zeer schappelijk. Helaas moest ik wel de €20 eigen risico betalen zoals staat in de regen voorwaarden, maar dit is niet meer dan logisch.
@ Leny NS; alles is dus opgelost, dus ik behoef geen reactie op mijn privebericht naar jou. Bedankt voor de hulp.
Bekijk origineel

13 reacties

Uiteraard krijgt u geen reactie van OV Fiets, ze mailen je gewoon niet terug binnen de gestelde termijn van 5 dagen, dit ondanks beweringen van NS Moderators dat ze dat wel doen.
Badge
Eli Capello, vervelend om te lezen dat de afdeling OV-fiets nog niet heeft gereageerd. Hoe lang wacht je nu al op een reactie? Zou je via een privébericht je NAW-gegevens + e-mailadres willen sturen?

@Macca728, zo te lezen ben je niet zo blij met OV fiets en dat vind ik jammer. De desbetreffende afdeling doet hun uiterste best om de klant zo snel mogelijk te helpen. Dit kost soms wat meer tijd. Ik zou het op prijs stellen dat je niet op elk topic zo negatief reageert. Het forum is bedoeld om elkaar te helpen en tips/opbouwende kritiek zijn altijd welkom.

Ik heb je vraag verplaatst naar het topic 'overige producten'. Groet, Leny
Leny, het is heel fijn dat de medewerkers van OV-fiets hun uiterste best doen om de klant zo snel mogelijk te helpen, maar het is geen bezigheidstherapie dus alleen hun best doen is niet genoeg. Als diverse klanten de stuipen op het lijf worden gejaagd met berichten waarin gedreigd wordt met enorme incasso's en er vervolgens niet wordt gereageerd op hun e-mails tot het probleem via dit forum geëscaleerd wordt, dan lijkt het me evident dat er een groot probleem is dat zo snel mogelijk structureel moet worden opgelost.
Ik ben niet negatief LenyNS.

TS is verbaasd dat er geen reactie komt van OV Fiets, maar dat is de afgelopen maanden de gewoonste zaak van de wereld.

Dan kunnen jullie beter OV Fiets eens terecht wijzen dat dit echt niet kan.

En geef het probleem eens toe ipv elke keer het probleem te bagataliseren. wat je hier opnieuw doet.

Laat OV FIets dan geen mail sturen dat ze binnen 5 werkdagen reageren.
Laat OV FIets dan geen 250 euro borg incasseren of daarmee dreigen..
Badge
Leny, het is heel fijn dat de medewerkers van OV-fiets hun uiterste best doen om de klant zo snel mogelijk te helpen, maar het is geen bezigheidstherapie dus alleen hun best doen is niet genoeg. Als diverse klanten de stuipen op het lijf worden gejaagd met berichten waarin gedreigd wordt met enorme incasso's en er vervolgens niet wordt gereageerd op hun e-mails tot het probleem via dit forum geëscaleerd wordt, dan lijkt het me evident dat er een groot probleem is dat zo snel mogelijk structureel moet worden opgelost.

Ik snap je punt Theofiel. En de desbetreffende afdeling weet ook hoeveel meldingen de laatste tijd op het forum binnenkomen. Hierboven geef ik ook al aan, tips/opbouwende kritiek zijn altijd welkom. Alle signalen hierover sturen wij door en hopelijk wordt het ook zo snel mogelijk opgelost. Echter is niet nodig om op elk topic zo negatief te reageren.
Prima, maak deze afdeling dan telefonisch bereikbaar bv.

Maar Leny, waarom incasseert OV Fiets dan nog steeds en dreigen ze mensen met boetes, terwijl ze afweten van de problemen ?
Prima, maak deze afdeling dan telefonisch bereikbaar bv.

Maar Leny, waarom incasseert OV Fiets dan nog steeds en dreigen ze mensen met boetes, terwijl ze afweten van de problemen ?

tsja en toen was het ineens stil vanaf leny's kant
Elke keer als je verder vraagt. Bij een ander topic hierover krijg ik ook geen antwoord.
OV-fiets is bezig met het uitbreiden van de contactmogelijkheden. In de tussentijd kunnen wij hier op het forum helpen met het beantwoorden van vragen. Overigens zijn er bij OV-fiets op het moment geen achterstanden meer in het beantwoorden van emails.
Dus vanaf vandaag beantwoordt OV Fiets e-mails binnen 5 werkdagen ?
Ik begrijp van OV-fiets dat het soms lastig was om tijdig te reageren vanwege achterstanden. Op dit moment zijn die er dus niet meer, dus neem ik aan dat men sneller reactie kan verwachten. Ik kan echter niet voor OV-fiets spreken en kan dus niet garanderen dat elke mail nu binnen 5 dagen een passend antwoord heeft.
Aan allen gericht: ik heb reactie gekregen op mijn e-mails naar info@ov-fiets.nl. Uiteindelijk heb ik slechts het tarief hoeven betalen van het aantal dagen dat ik de fiets daadwerkelijk in gebruik had. De dagen dat 'ie niet uitgebrand kon worden zijn me bespaard gebleven door NS. Dus zeer schappelijk. Helaas moest ik wel de €20 eigen risico betalen zoals staat in de regen voorwaarden, maar dit is niet meer dan logisch.
@ Leny NS; alles is dus opgelost, dus ik behoef geen reactie op mijn privebericht naar jou. Bedankt voor de hulp.
Fijn dat je een reactie van OV-fiets hebt ontvangen Eli Capello!

Reageer