beantwoord

Sleutel meegenomen van OV fiets

• 21 februari 2017
  • 8 reacties
  • 5516 Bekeken

Stom, maar ik heb de sleutel van de OV fiets meegenomen. Hij staat in Utrecht. Probleem is dat ik de komende tijd niet in Utrecht kom. Kan ik de sleutel ook opsturen? Hoe kom ik aan het adres? Het betreft de fietsenstalling in het tunneltje.
icon

Beste antwoord door Thomas NS 21 februari 2017, 21:50

Update: Inmiddels heb ik Sibrenne haar gegevens ontvangen en heb ik haar de algemene richtlijn gegeven hoe zij deze sleutel kan terugsturen.

Voor de meelezers hier een algemene handelwijze wat te doen als je de OVfiets hebt ingeleverd, maar de sleutel bent vergeten:
Neem eerst contact op met onze klantenservice en geef aan wat er gebeurd is. Wij maken dan een interne notitie aan dat je de sleutel gaat opsturen. Vervolgens kun je de sleutel op een stuk karton plakken en opsturen naar:
NS Klantenservice t.a.v. OV-fiets Postbus 2372 3500 GJ Utrecht
Voeg aan dit pakket een begeleidend schrijven toe waarin je de situatie uitlegt, geef aan bij welk station je de OVfiets hebt ingeleverd en voeg jouw volledige naam, adres en geboortedatum toe.
Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 6
Hallo Sibrenne, welkom op het NS Serviceforum. Niet heel handig, maar gelukkig kunnen wij je helpen.

Als je op mijn naam klikt, kun je daar kiezen voor het versturen van een privébericht. Stuur mij in dit bericht even jouw volledige naam, adres en de datum dat jij eigenlijk jouw fiets had willen inleveren? Stuur mij ook jouw e-mailadres in het privébericht, dan leg ik je alles uit.
Reputatie 6
Update: Inmiddels heb ik Sibrenne haar gegevens ontvangen en heb ik haar de algemene richtlijn gegeven hoe zij deze sleutel kan terugsturen.

Voor de meelezers hier een algemene handelwijze wat te doen als je de OVfiets hebt ingeleverd, maar de sleutel bent vergeten:
Neem eerst contact op met onze klantenservice en geef aan wat er gebeurd is. Wij maken dan een interne notitie aan dat je de sleutel gaat opsturen. Vervolgens kun je de sleutel op een stuk karton plakken en opsturen naar:
NS Klantenservice t.a.v. OV-fiets Postbus 2372 3500 GJ Utrecht
Voeg aan dit pakket een begeleidend schrijven toe waarin je de situatie uitlegt, geef aan bij welk station je de OVfiets hebt ingeleverd en voeg jouw volledige naam, adres en geboortedatum toe.
Ik heb precies dezelfde situatie als Sibrenne, dus erg handig dat hier precies staat wat ik moet doen! Telt dit hier schrijven al als contact opnemen met de klantenservice zodat jullie een notitie kunnen maken? Het gaat om een sleutel van de mooie nieuwe stalling op Utrecht centraal. De fiets is daar al, de sleutel stuur ik zo meteen op.
Reputatie 6
Hallo Vincent en welkom op het NS Serviceforum.
Het is belangrijk dat je dit eerst kenbaar maakt aan de OV-fiets afdeling. Je kunt in dit geval het beste een berichtje sturen naar onze Social Media afdeling op Facebook of Twitter. Daarna zul je hetzelfde advies krijgen als ik in bovenstaande reactie al heb gegeven. Succes!
Hey Thomas NS,

Dat postbus adress klopt dat wel? Ik kreeg namelijk net 2572 van de klantenservice door.

Groet,

Tomas
Badge +3
Thomas werkt niet meer voor NS, maar volgens https://www.ns.nl/klantenservice/verloren-gestolen/deur-tot-deurdiensten-verloren-of-gestolen.html is 2572 correct.
Badge +3
Postbus 2372 is voor lastige claims en zo wegens vertraging of declaraties voor niet op tijd ontvangen abonnementen op een ov-chipkaart (dus losse kaartjes opsturen en zo).

Uiteindelijk komt het wel bij dezelfde mensen terecht, net als post aan Klantenservice OV-chipkaart naar Amersfoort dat je een postzegel scheelt door het naar een gratis antwoordnummer te sturen (verschil tussen wat je moet doen met een verlopen of gevonden chipkaart opsturen, doet er niet toe).
Je kunt het advies van de heren Thom en Robert B volgen hoor Het is je buurman!

Reageer