beantwoord

Sleutelhanger scannen bij huren OV-fiets

• 17 februari 2021
  • 33 reacties
  • 760 Bekeken

Toon eerste bericht

33 reacties

Reputatie 7
Badge +3

De informatie in de flyer is dan niet meer actueel.

Het kan ook zijn dat de software al voorbereid is op de nieuwe OV sloten die je met je OV-chipkaart open moet maken en er geen fysieke sleutel of tag meer aanwezig is.

Reputatie 7
Badge +3

Als het een feature is, is het wel een hele kromme, want het werkt uiteindelijk wel gewoon zonder die sleutel te scannen. Zal 's proberen er straks een filmpje van te maken.

Reputatie 7
Badge +3

De vraag is nu of dit een bug of een feature is.

Reputatie 7
Badge +3

Ik ken een vergelijkbare situatie in Utrecht Overvecht. Nog nooit meegemaakt dat ik de fietssleutel moest scannen. Je gebruikt je OV-chipkaart om het pand te betreden of te verlaten. En je gebruikt je OV-chipkaart om de sleutelkast te openen.

Precies. Maar nou scan ik m'n OV-chipkaart om binnen te komen, vervolgens vraagt-ie om de sleutelhanger te scannen, ik wacht even, scan nog een keer m'n OV-chipkaart en voilà, deurtje open.

Reputatie 7
Badge +3

Ik ken een vergelijkbare situatie in Utrecht Overvecht. Nog nooit meegemaakt dat ik de fietssleutel moest scannen. Je gebruikt je OV-chipkaart om het pand te betreden of te verlaten. En je gebruikt je OV-chipkaart om de sleutelkast te openen.

Reputatie 7
Badge +3

Hmm, goed punt. Maar wel vreemd dat dit maandag heel anders ging, toen werd er helemaal niet gevraagd om de sleutelhanger te scannen. En dat het gister en vanochtend dus toch gelukt is zonder die sleutelhanger te scannen. Ik zal er vanmiddag nog 's goed op letten.

edit: Het klopt toch niet helemaal volgens mij. Volgens die flyer pak je eerst een sleutel en moet je die losse sleutel scannen om bij de fietsen te komen. Dat is bij mij (in Weert) niet het geval, de sleutelkast zit al “binnen” het scangebied. 

De sleutel dient gescand te worden bij het verlaten en daarna weer bij het terugbrengen, dus daarvoor zul je de sleutel even uit het slot moeten halen. Dan openen de poortjes meteen. Zie de flyer Instructies OV Fiets zelfservicestalling

Reageer