Ik maak sinds deze week voor het eerst gebruik van OV-fietsen. Maandag ging probleemloos, maar gister en vandaag had ik het volgende:
Ik bied m'n OV-chipkaart aan om binnen te komen. Poort gaat open. Ik scan m'n OV-chipkaart bij het sleutelkastje, kastje gaat open en ik pak een sleutel en vervolgens de fiets. Bij het naar buiten gaan zet ik de fiets op de mat en scan m'n OV-chipkaart weer. Vervolgens verschijnt er een melding dat ik ook de sleutelhanger van de fiets moet scannen. Maar die zit natuurlijk gewoon in het slot op de fiets. Na een paar seconden verdwijnt die melding weer. Ik scan m'n OV-chipkaart nog een keer en nu gaat de poort wel open en kan ik naar buiten met fiets.
Bij het inleveren van de fiets ongeveer hetzelfde, maar dan omgekeerd: ik scan m'n pasje om binnen te komen en krijg vervolgens de melding dat ik ook de sleutelhanger moet scannen. Dat kan niet, dus na een paar seconden scan ik m'n kaart weer en nu gaat de poort wel open. Na het terugzetten van de fiets en het inleveren van de sleutel, kan ik wel gewoon na 1x scannen naar buiten.
Doe ik of gaat er iets fout?