beantwoord

Sleutelhanger scannen bij huren OV-fiets

• 17 februari 2021
  • 33 reacties
  • 760 Bekeken

Reputatie 7
Badge +3

Ik maak sinds deze week voor het eerst gebruik van OV-fietsen. Maandag ging probleemloos, maar gister en vandaag had ik het volgende:

Ik bied m'n OV-chipkaart aan om binnen te komen. Poort gaat open. Ik scan m'n OV-chipkaart bij het sleutelkastje, kastje gaat open en ik pak een sleutel en vervolgens de fiets. Bij het naar buiten gaan zet ik de fiets op de mat en scan m'n OV-chipkaart weer. Vervolgens verschijnt er een melding dat ik ook de sleutelhanger van de fiets moet scannen. Maar die zit natuurlijk gewoon in het slot op de fiets. Na een paar seconden verdwijnt die melding weer. Ik scan m'n OV-chipkaart nog een keer en nu gaat de poort wel open en kan ik naar buiten met fiets.

Bij het inleveren van de fiets ongeveer hetzelfde, maar dan omgekeerd: ik scan m'n pasje om binnen te komen en krijg vervolgens de melding dat ik ook de sleutelhanger moet scannen. Dat kan niet, dus na een paar seconden scan ik m'n kaart weer en nu gaat de poort wel open. Na het terugzetten van de fiets en het inleveren van de sleutel, kan ik wel gewoon na 1x scannen naar buiten.

Doe ik of gaat er iets fout?

icon

Beste antwoord door Laura NS 21 april 2021, 12:47

Ik heb inmiddels een (soort van) definitieve feedback gekregen.

Er kunnen zich twee (connectiviteits)zaken voordoen:
1.    De zelfservice fietsenstallingpoort kan het systeem niet bereiken.
2.    De sleutelkast kan het systeem niet bereiken.

Probleem 1 is bekend en de IT-experts zijn inmiddels achter dit probleem aan.

Probleem 2 kan ik helaas niets over vertellen (daar is namelijk nog geen oplossing voor).

Hoe spijtig ook, ik kan helaas niets anders dan het advies te geven om het toch opnieuw te blijven proberen met scannen voor nu.

Bekijk origineel

33 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Vanochtend was er een allervriendelijkste medewerker in de stalling aanwezig. Toen ik met de fiets naar buiten wilde, werd er na het scannen van m'n OV-chipkaart weer om de sleutelhanger gevraagd. Ik vroeg de medewerker of hij dit probleem herkende. Hij gaf aan dat hij met z'n beheerderspas precies hetzelfde heeft. Het blijft apart, ik kan er geen enkele logica of regelmaat in ontdekken.

Dat een beheerderspas dit zelfs heeft vind ik opmerkelijk! Ik heb gevraagd om een terugkoppeling en direct dit erbij aangegeven. Bedankt voor de updates, mrfreeze!

Reputatie 7
Badge +3

Graag gedaan :slight_smile:  't Is ook geen enorm probleem, 't is gewoon irritant. Het gebeurt in ongeveer de helft van de keren. Als ik andere OV-fietsgebruikers tegenkom vraag ik ze tegenwoordig of ze hier ook last van hebben en echt iedereen ervaart dit probleem. Waarschijnlijk komen er niet heel veel meldingen over, omdat het meestal de tweede of derde poging wel lukt, maar ik ben dan weer zo'n idioot die nieuwsgierig is en het liefst precies wil weten hoe zoiets komt :wink:

Ik verneem dat het sinds dinsdagopgelost zou moeten zijn door de IT-afdeling. Ik verneem het graag van jullie!

Reputatie 7
Badge +3

Helaas ...

Zowel de “Toegang geweigerd” als de “Scan sleutelhanger”-meldingen blijven nog steeds bijna dagelijks komen. 

Potverdorie! Ik ga dit gelijk terugkoppelen! Excuus dat ik dit niet eerder heb kunnen doen. Ik had helaas corona.

Ik heb inmiddels een (soort van) definitieve feedback gekregen.

Er kunnen zich twee (connectiviteits)zaken voordoen:
1.    De zelfservice fietsenstallingpoort kan het systeem niet bereiken.
2.    De sleutelkast kan het systeem niet bereiken.

Probleem 1 is bekend en de IT-experts zijn inmiddels achter dit probleem aan.

Probleem 2 kan ik helaas niets over vertellen (daar is namelijk nog geen oplossing voor).

Hoe spijtig ook, ik kan helaas niets anders dan het advies te geven om het toch opnieuw te blijven proberen met scannen voor nu.

Reageer