Stallen op Rekenining, kan het ook gewoon in één keer voor *alle* stallingen? | NS Community
beantwoord

Stallen op Rekenining, kan het ook gewoon in één keer voor *alle* stallingen?

  • 18 October 2021
  • 3 reacties
  • 98 Bekeken

Naar aanleiding van de email over Stallen op Rekening wilde ik me aanmelden. 

Echter nu zie ik dat ik een specifieke fietsenstalling moet kiezen, zodat ik dan bij die stalling mijn fiets kan stallen en betalen met mijn OV chipkaart.

Is er ook een mogelijkheid om dit gewoon algemeen aan te zetten? Dus voor alle stallingen die deze mogelijkheid bieden? 

icon

Beste antwoord door Robert B 18 October 2021, 17:58

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Stallen op rekening gaat met automatische incasso achteraf en is te gebruiken in alle NS stallingen. Stalling betalen met OV-chipkaart saldo is niet mogelijk.

OK, dus ik kan met mijn OV-chipkaart wel mijn fiets in en uitchecken in alle stallingen, maar de betaling gaat via automatische incasso. En ik neem dan aan van dezelfde rekening als waarvan mijn reiskosten die ik met mijn OV-chipkaart maak, ook automatisch worden geïncasseerd (of althans saldo automatisch aangevuld).

Heb ik dat correct begrepen? Want dan is dat prima inderdaad.

 

(edit) update: laat maar, te vroeg gevraagd. Ik heb het inmiddels geactiveerd en zie ik dat ik de automatische incasso moet authenticeren met een 1 cent betaling, en van die rekening worden de betalingen voor het stallen straks geïnd. 

Alles duidelijk nu. Bedankt voor het antwoord :relaxed:

Badge +3

Als je een stalling moet kiezen gaat het om een jaarabonnement voor die fietsenstalling, prijs is afhankelijk van de stalling maar meestal €55, €75 of €110.

Maar als je 1 cent moest overmaken is het goed, dat is inderdaad Stallen op Rekening (landelijk) voor je fiets. Het wordt later per factuur/incasso verrekend, dus niet van het saldo op je kaart.

Reageer