beantwoord

Storing bij terugzetten OV-fiets

• 15 november 2018
  • 4 reacties
  • 325 Bekeken

Hi,

Ik heb inmiddels al een aantal keer naar de klanten service gebeld maar kreeg steeds te horen dat er lange wachttijden zijn.
Vanavond heb ik een ov fiets gehuurd bij station Purmerend, bij het terugbrengen kon ik de fietsbox niet meer openen. Andere keren ging dit zonder problemen maar nu stond er dat mijn pas ongeldig was. Heb het nog eens geprobeerd na opladen van mijn kaart maar zonder effect. Op de site las ik dat ik in dit geval de fiets op slot moest zetten en de sleutel in het daarvoor bestemde kastje moest doen. Dit heb ik dus gedaan, maar kon jullie hierna niet bereiken vandaar dit bericht.
Wat is nu de bedoeling? of is alles nu in orde nu jullie op de hoogte zijn?

mvg,
N Schravemade
icon

Beste antwoord door Denice NS 23 november 2018, 10:10

Update: Inmiddels heb ik via een privébericht enkele gegevens ontvangen. De fietsrit is inmiddels afgesloten :)

Voor de meelezers:
Mocht je om wat voor reden dan ook de OV-fiets rit niet kunnen afsluiten maar je hebt de fiets wel ingeleverd neem dan even contact op met onze Klantenservice. De rit zal dan voor je worden afgesloten en je ontvangt verdere instructies wat te doen met de fiets en de sleutel 🙂.
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Als de sleutel in het goede kastje ligt met het nummer, dan wordt die morgen gevonden. De stallinghouder zal hem dan op de goede plaats terugzetten. Het is van hieruit niet in te schatten waarom uw pas niet geldig zou zijn. De fiets terugplaatsen zal wel in orde zijn, uw pasje is een ander verhaal, want het registreren van het inleveren is niet gelukt. Dan loopt de huur door en die moet u wel laten beëindigen door Klantenservice. Wat de stallinghouder doet, moet u even nagaan. Het is denkbaar dat uw pasje defect is. Haperingen geven meestal het begin van het overlijden ervan aan. Ik zou het even nalopen of de huur wel is gestopt. U kunt als u niks doet nog te maken krijgen met een rekening van € 250 en dat is eenvoudig te voorkomen.

Er zijn ook andere kanalen van Klantenservice. De telefoon 030 7515155, eerst optie (Edit) 1 en dan 3, heeft als voordeel dat u uw wat ingewikkelde verhaal uit kunt leggen. De wachttijd is lang en een kwestie van geduld.
Hi schravemade. Welkom bij de Community.

Vervelend dat je er telefonisch niet doorheen bent gekomen 😞. Ik zie dat Thom je al van enige uitleg heeft voorzien 🙂.

Is het je inmiddels gelukt om onze Klantenservice te bereiken om op die manier de OV-fiets rit af te sluiten? Zo niet, dan ontvang ik graag een privébericht met daarin je naam, adres, woonplaats, geboortedatum en OV-chipkaartnummer 🙂. Een privébericht kan je sturen door op mijn naam te klikken en vervolgens op 'stuur bericht'.

@Thom
Ons keuzemenu heeft een update gehad 😉 De optie OV/NS Fiets kan men tegenwoordig vinden onder menu optie 1 gevolgd door optie 3. (Optie 2 - 3 is tegenwoordig 'Facturen'). Ben je ook weer op de hoogte 😉.
Reputatie 7
Badge +4
Je brengt me weer helemaal bij de tijd @Denice NS😇
Update: Inmiddels heb ik via een privébericht enkele gegevens ontvangen. De fietsrit is inmiddels afgesloten :)

Voor de meelezers:
Mocht je om wat voor reden dan ook de OV-fiets rit niet kunnen afsluiten maar je hebt de fiets wel ingeleverd neem dan even contact op met onze Klantenservice. De rit zal dan voor je worden afgesloten en je ontvangt verdere instructies wat te doen met de fiets en de sleutel 🙂.

Reageer