beantwoord

Storing OV-fiets Veenendaal-De Klomp

• 9 december 2019
  • 3 reacties
  • 122 Bekeken

Reputatie 2

Vanmiddag probeerde ik op Veenendaal-De Klomp mijn OV-fiets in te leveren, maar vreemd genoeg kreeg ik bij de sleutelkluis een foutmelding "U kunt met deze pas geen fiets huren. Pas is onbekend".

Ik vermoed dat dit een storing in de verbinding van de sleutelkluis met de systemen van OV-fiets als oorzaak heeft. De afgelopen tijd heb ik deze melding namelijk al eens vaker gezien, maar dan hielp het eigenlijk altijd de kaart gewoon opnieuw aan te bieden. Dit keer bleef ik echter de melding krijgen.

Heb het vervolgens nog even in MijnNS gecheckt, maar daar staat OV-fiets nog keurig aan mijn meest nieuwe chipkaart gekoppeld. De chipkaart zelf kan het haast niet aan liggen: die is nog geen twee maanden oud en werkt volstrekt normaal in trein en bus en ook bij de kaartcontrole. Heb er sinds 14 oktober ook vrijwel elke werkdag en soms ook in het weekend een OV-fiets mee gehuurd, dus dat 'ie onbekend zou zijn lijkt me eerlijk gezegd vrij sterk ;)

Was nu geen probleem aangezien ik de fiets morgen toch weer nodig zou hebben en dus gewoon op slot in de fietsenstalling gestald heb. Maar zou prettig zijn als ik 'm voor de maximale huurperiode van 72 uur alsnog kan inleveren.

icon

Beste antwoord door Stijn NS 9 december 2019, 18:31

Goedenavond Daniel. Begrijp ik het goed dat je de OV-fiets nu uiteindelijk niet hebt ingeleverd en de huur effectief hebt verlengt? Er staat mij bij dat er eerder vandaag inderdaad een storing was in de OV-Fiets systemen dus het is goed mogelijk dat je de fiets daardoor niet hebt ingeleverd. Ik verwacht dat dit morgen gewoon zal kunnen. Het is echter mogelijk dat je door deze storing extra kosten maakt. Mocht dat het geval zijn, dan kun je hiervoor het beste contact op nemen met onze Klantenservice. In het geval dat je de fiets morgen ook nog niet kunt inleveren is dat ook het verstandigst.

We zijn telefonisch bereikbaar (030-7515155), via Twitter en Facebook, of je kunt een chatgesprek starten (optie rechtsboven).

Bekijk origineel

3 reacties

Goedenavond Daniel. Begrijp ik het goed dat je de OV-fiets nu uiteindelijk niet hebt ingeleverd en de huur effectief hebt verlengt? Er staat mij bij dat er eerder vandaag inderdaad een storing was in de OV-Fiets systemen dus het is goed mogelijk dat je de fiets daardoor niet hebt ingeleverd. Ik verwacht dat dit morgen gewoon zal kunnen. Het is echter mogelijk dat je door deze storing extra kosten maakt. Mocht dat het geval zijn, dan kun je hiervoor het beste contact op nemen met onze Klantenservice. In het geval dat je de fiets morgen ook nog niet kunt inleveren is dat ook het verstandigst.

We zijn telefonisch bereikbaar (030-7515155), via Twitter en Facebook, of je kunt een chatgesprek starten (optie rechtsboven).

Reputatie 2

Een storing klinkt als logische oorzaak ja. Als tipje wel: het zou handig zijn als de stalling in zo'n geval een foutmelding geeft of iets dergelijks. Bijvoorbeeld "communicatiestoring" of zoiets. Nu lijkt het immers net alsof je OV-fiets abonnement niet meer werkt, terwijl er in werkelijkheid gewoon een storing is. Maar dat zie je verder niet als klant.

De fiets heb ik net in elk geval probleemloos ingeleverd, dus extra kosten levert het me niet op (48 uur huren kost immers evenveel als 2x 24 uur).

Dan moet het systeem zelf wel snappen dat er een storing is ;). Verder begrijpelijke suggestie natuurlijk. Fijn dat het nog is gelukt!

Reageer