beantwoord

Storing Sleutelkastje Heerhugowaard

Hallo. Ik heb gisteren (Donderdag 15 november) een OV-fiets gehuurd op station Heerhugowaard. Ik heb deze vandaag teruggebracht (binnen 24 uur) echter was er een storing in het sleutelkastje, deze was buiten gebruik. Ik begreep van een medewerker klantenservice dat dit een landelijk probleem was. Omdat ik een trein moest halen en het de 1e keer was dat ik van een OV-fiets gebruik maakte heb ik de fiets achtergelaten en de sleutel bij een andere sleutel gelegd (die iemand anders met hetzelfde probleem eveneens had achtergelaten). Nu begreep ik van de klantenservice dat de sleutel in een brievenbus gegooid had moeten worden. Ik heb een kennis uit Heerhugowaard gevraagd dit alsnog voor mij te doen maar de sleutels (en bijbehorende fietsen) die er lagen waren al door andere mensen meegenomen. Mijn vraag is of er ook geregistreerd wordt dat een bepaalde fiets opnieuw is uitgecheckt? Aan de hand van mijn OV-chipkaart is natuurlijk na te gaan dat ik daar vandaag en gisteren geweest ben maar wat als die andere persoon de fiets niet of te laat terugbrengt?

Vriendelijke groet,
Sander O.
icon

Beste antwoord door Tochjo 16 november 2018, 18:02

U kunt het beste even rechtstreeks contact opnemen met de afdeling OV-fiets van de klantenservice om dit te controleren. Die is bereikbaar op nummer 030-7515155. Kies in het keuzemenu eerst voor optie 1 en daarna voor optie 3.

Bekijk origineel

4 reacties

Badge +3
U kunt het beste even rechtstreeks contact opnemen met de afdeling OV-fiets van de klantenservice om dit te controleren. Die is bereikbaar op nummer 030-7515155. Kies in het keuzemenu eerst voor optie 1 en daarna voor optie 3.
Hallo Sander O. en welkom bij de NS Community.

De reactie van Tochjo is exact wat ik zou aangeven. Laat je het ons weten als het je gelukt is?
Ik heb gisteren tot 4x toe contact gehad met de klantenservice om de situatie uit te leggen. De laatste medewerker die ik sprak was zeer hulpvaardig en heeft er een notitie van gemaakt in het systeem voor de andere collega's. Besloten is om even af te wachten of de fiets alsnog binnen 72 uur wordt ingeleverd op de correcte manier. Ik snap dat iemand die een fiets nodig heeft, en er vanwege die storing geen kan uitchecken, dan maar een fiets pakt die daar met bijbehorende sleutel in het gebouw voor het grijpen ligt. Ik ben ook best bereid 1 of 2 dagen €3,85 extra voor deze persoon te betalen zolang de fiets maar wordt ingeleverd.

Als het langer dan deze 2 dagen duurt wordt het voor mij een ander verhaal. Deze persoon fietst (anoniem) rond op een fiets die nog steeds op mijn naam staat en elke dag komen de kosten voor mijn rekening. Met de medewerker van de klantenservice heb ik afgesproken dat ik, indien de fiets na 72 uur niet terug is, de fiets als gestolen zal opgeven. Zelfs als de fiets weer wordt ingeleverd zoals hij is meegenomen (zonder de sleutel in het kastje in te checken) maar gewoon weer wordt neergelegd heb ik daar niks aan. De rit is pas afgesloten als de sleutel in het kastje hangt. En anders zou een volgend persoon er weer mee vandoor kunnen gaan.

Ik vind het overigens een slechte zaak dat er in het betreffende gebouw niet staat aangegeven wat je moet doen als het sleutelkastje niet opengaat. Daarnaast vraag ik mij nog iets af. Als de fiets straks als gestolen geregistreerd staat en de plek waar deze fiets door iemand is meegenomen is dus in het gebouw van de OV-fietsverhuur. Is dit dan reden genoeg om eventueel camerabeelden te mogen bekijken? Dan kun je duidelijk zien dat ik die fiets terugbreng en iemand anders er even later (op de onjuiste manier) weer mee vandoor gaat. Ik hoop natuurlijk dat het niet zover komt en dat de fiets een dezer dagen weer wordt ingecheckt!
Nou, ik heb gisteren goed nieuws ontvangen! De betreffende fiets is inmiddels opnieuw uitgeleend wat betekent dat hij is teruggebracht door de persoon die hem na mij heeft meegenomen. Mijn rit is tevens beëindigd in het systeem. Eind goed, al goed!

Reageer