Suggestie: lijst van vermiste ov-fietsen?

• 26 augustus 2017
  • 8 reacties
  • 250 Bekeken

Je ziet ze nogal eens: OV-fietsen die, al dan niet in vervallen staat, ergens gedurende langere tijd staan. En soms staan ze in de weg.

Het zou handig zijn als er een webpagina was waar je dat kon checken. Je kunt denken aan een hele lijst met vermiste fietsen, of een pagina waar je een nummer invoert en dan te zien krijgt of die in de lijst voorkomt.

Een kleine attentie van NS als tegenprestatie voor de aangever.

8 reacties

Ik vind dit een mooie suggestie random! Ik ga hem intern doorzetten voor je. Tot er wellicht een andere oplossing komt kun je contact met ons opnemen wanneer een OV-fiets stof staat te vergaren. Wij kunnen dan nakijken of de fiets niet gewoon verhuurd is of dat deze achtergelaten is. Hiervoor hebben we wel het fietsnummer nodig, deze kun je vinden in het spatbord. Je kunt een mail sturen naar OV-fiets via info@ov-fiets.nl of je kunt telefonisch contact opnemen via 030 - 7515155 (lokaal tarief en 24/7 bereikbaar). Je kiest dan voor optie 2 en daarna 3. Ook via Twitter of Facebook kun je hierover een bericht sturen.
Mooi! Misschien komt er wat van.

Maarre, wanneer besluit NS dat een fiets "zoek" is? Duurt dat weken? Kan dat varieren? Ik heb geen idee want ik gebruik die service niet.
Reputatie 6
Badge
Na drie dagen (3x 24 uur) geldt verhoogd tarief voor het huren. Na een dag of vijf kun je er wel vrij zeker van zijn, dat het een weesfiets is.
Badge +3
Tja.. je komt ze overal tegen ;)
Zie https://www.geenstijl.nl/5137890/lekker%20gefietst/

Een fiets die zoek is, levert ook aardig geld op. .Iedere maand meer dan 250 piek voor een niet teruggebrachte fiets. Automatische incasso. Staat bij de voorwaarden. Ik ben benieuwd hoe lang het duurt voor NS zo'n fiets als "zoek" beschouwt. En of die incasso's wel allemaal slagen.
Badge +3
Ik zie regelmatig berichten hier van mensen die een fiets ingeleverd hebben en ineens zomaar € 250 voor hun kiezen krijgen. Waar gaat dat dan mis?

Ik ga even op zoek naar een recent onderwerp, aangekaart door een 'advocaat' of iemand die zich jurist noemde (fiets op andere locatie ingeleverd, namens mijn cliënt)...

Wel benieuwd wat daar uitgekomen is. Korte topic hier.
Ik zie regelmatig berichten hier van mensen die een fiets ingeleverd hebben en ineens zomaar € 250 voor hun kiezen krijgen. Waar gaat dat dan mis?

Ik ga even op zoek naar een recent onderwerp, aangekaart door een 'advocaat' of iemand die zich jurist noemde (fiets op andere locatie ingeleverd, namens mijn cliënt)...

Wel benieuwd wat daar uitgekomen is. Korte topic hier.

Dat lijkt me iets voor een topic over afgiftepunten, registratie, etc. Het topic hier gaat over de concrete vraag "is deze fiets een weesfiets of niet?"
Badge +3
Dat lijkt me iets voor een topic over afgiftepunten, registratie, etc. Het topic hier gaat over de concrete vraag "is deze fiets een weesfiets of niet?"

Ik zou het dan samenvatten als 'verhuurde/vermiste/gestolen/gevonden/achtergelaten' fietsen. Lijkt me op zich wel iets voor een Facebook groep, zodat iedereen foto's kan plaatsen van mogelijke weesfietsen, met de locatie erbij en zo. Dat voorkomt ook diefstal denk ik, met name als je even kijkt of er wel het originele slot op zit. 😃

Reageer