beantwoord

tarieven fietsenstalling

• 19 november 2018
  • 3 reacties
  • 272 Bekeken

In oktober 2018 betaalde ik voor mijn jaarabonnement van de NS stalling Amersfoort (centrumzijde, met personeel bewaakt) € 105,- Een week later zag ik dat de (personeel) bewaakte stalling op station Breda maar € 75 per jaar kost. Ik vroeg mij af hoe kan dit, 30% verschil voor dezelfde service!! Ik startte een dialoog met NS_online op twitter ( zie https://twitter.com/treinfijn/status/1050444669228933121 )maar daar kwamen ze na diverse pogingen van mijn kant niet verder dan het doorlinken naar de tarieven die op de site van NSfiets staan, en daar staat de stalling Amersfoort centrumzijde gewoon niet tussen. Hoe krijg ik nu antwoord op mijn vraag waar dat verschil vandaan komt? (En dan vervolgens iets zou kunnen ondernemen om dat verschil weg te werken!) En hoe bereik je NSfiets eigenlijk voor een normale conversatie?
icon

Beste antwoord door Slidestops 19 november 2018, 14:50

Verschil in tarief kan oa komen door de plaatselijke regels. Zo kan het bijvoorbeeld zo zijn dat de eerste 24u altijd gratis zijn (en daardoor het jaartarief omlaag gaat). Er kunnen ook afspraken zijn met gemeente (subsidie, meebetalen met aanleg etc), waardoor de prijs omlaag kan. Een specifieke reden kan ik hier helaas niet voor geven.
Bekijk origineel

3 reacties

Dank je.Ik vermoedde al zoiets. Ergens moet het verschil gedekt worden en dat kan best wel eens de gemeente zijn. Of een of andere vastgoedpartij die zo'n satationsgebied 'ontwikkelt'. Nou maar hopen dat Amersfoort - bij de voorgenomen herinrichting van het stationsplein bijvoorbeeld - ook eens stevig in gaat zetten op de stationsstalling. Ik ga belletjetrekken bij de gemeente, om te beginnen.
Reputatie 7
Verschil in tarief kan oa komen door de plaatselijke regels. Zo kan het bijvoorbeeld zo zijn dat de eerste 24u altijd gratis zijn (en daardoor het jaartarief omlaag gaat). Er kunnen ook afspraken zijn met gemeente (subsidie, meebetalen met aanleg etc), waardoor de prijs omlaag kan. Een specifieke reden kan ik hier helaas niet voor geven.
Badge +3
Je hebt je uitzoekwerk goed gedaan!

Steeds meer stallingen zijn eerste 24 uur (met ov-chipkaart toegankelijk) gratis, en anders per dag nog maar € 0,50 en anders de standaard € 1,30 per dag(deel) voor NS stallingen altijd.

Succes als je te veel betaald hebt. Ligt er aan wie de stalling (nu) beheert.

Reageer