beantwoord

teveel betaald voor ov fiets

• 5 januari 2021
  • 10 reacties
  • 420 Bekeken

Beste mensen van de NS,

Ik krijg vanochtend een factuur binnen van mijn ov-fiets waar ik al een tijdje op wacht. Nu staat er dat er €73,50 wordt afgeschreven van mijn rekening op 8 januari voor mijn ov-fiets, maar dit kan niet kloppen. Ik heb op 11 en 12 december gebruik gemaakt van de ov-fiets en mijn vriend heeft de fiets 22 december teruggebracht, dus dan kan het niet dat ik zoveel moet betalen. Zouden jullie kunnen kijken wat hier aan de hand is en wat er mis is gegaan?

Ik hoor graag van jullie.

Mvg,

Geranne

icon

Beste antwoord door Denice NS 5 januari 2021, 11:49

Hi Geranne. Welkom bij de Community!

Heb je de factuur al bekeken via Mijn NS? In Mijn NS kan je de factuur vinden en tevens zien waar het bedrag op is gebaseerd. Na 72 uur betaal je, per dag dat de fiets nog niet is ingeleverd, € 5 extra bovenop de € 3,85 (€ 3,95 vanaf 1-1-2021). Als de fiets sinds 11 december in bezit is geweest is er dus vanaf 15 december t/m 21 december (7 dagen) € 8,85 per dag gerekend. 7 x € 8,85 = € 61,95. 3 dagen van € 3,85 = € 11,55. Totaal dus € 73,50.

Bekijk origineel

10 reacties

Toch vind ik het wel een complimentje waard. Zo snel zijn onze suggesties volgens mij nog nooit doorgevoerd :grin:

Ik kan mij nog het tumult omtrent de OV-verklaring herinneren, ook dat was razendsnel aangepast. 

Ook bij dit topic wordt e.e.a. beetje geniepig aangepast en in het topic waar dit gemeld is geen melding gemaakt. Ik ga ervan uit dat @Amsterdammerzonderauto per omgaande gecompenseerd gaat worden.

Reputatie 7
Badge +3

Toch vind ik het wel een complimentje waard. Zo snel zijn onze suggesties volgens mij nog nooit doorgevoerd :grin:

NS heeft al erkent dat het fout op de site stond, want de site is inmiddels aangepast. Had natuurlijk wel zo netjes geweest als er in dit topic even melding was van gemaakt.

https://www.ns.nl/deur-tot-deur/ov-fiets/hoe-werkt-het.html?utm_source=forum.ns.nl&utm_medium=referral&_ga=2.113114816.571696137.1615199098-801779870.1610955592

Ik ben het niet met je eens maxime in de tekst staat inderdaad dat er een toeslag van toepassing aangezien je na 72 uur € 5,00 per dag betaalt is er inderdaad sprake van een toeslag van € 1,05 per dag. Dat er € 8,95 per dag in rekening wordt gebracht, wordt niet duidelijk verteld op deze pagina.

Communicatie is helaas niet het sterkste punt van NS. Ook nu is dat weer van toepassing. In mijn optiek heeft @Amsterdammerzonderauto gewoon gelijk in deze en dient NS de factuur te corrigeren.

Reputatie 7
Badge +3

Ben het er wel mee eens dat het iets duidelijker kan.

In de tekst staat dat je een toeslag betaalt. In de tabel staat niet dat de € 5 die toeslag is. De toeslag zou ook € 1,05 kunnen zijn, waardoor het bedrag € 5 wordt.

Ik denk dat de tekst “Toeslag na 72 uur” in de tabel duidelijker zou zijn. Of in de tekst “Na 72 uur betaal je daarbij per 24 uur een toeslag van € 5.”

Of allebei :slight_smile:

Erg spijtig om te lezen dat de tekst en tarieven je niet duidelijk waren en je nu een hogere factuur hebt dan verwacht, Amsterdammerzonderauto. In de tekst in je afbeelding staat dat het een toeslag is die je erbij betaalt. Het document waarnaar gelinkt wordt op de pagina, waarin de tarieven staan, laat ook duidelijk zien dat het om een toeslag gaat, wat betekent dat je het betaalt bovenop de huur. Wordt het wel duidelijker als het woord toeslag wordt toegevoegd aan die tabel op je afbeelding? Mis je dit ook bij het inleveren op een andere locatie, dat dat een toeslag is die wordt toegevoegd aan de verdere gemaakte kosten? Feedback om onze site duidelijker te maken zet ik graag door. Of het juridisch verder wel of niet klopt is niet iets wat ik kan beantwoorden, maar als je daar nog werk van gaat maken dan kan je het resultaat altijd in dit topic terugkoppelen. 

Ik heb net hetzelfde meegemaakt. Het staat zo niet op de website. Er staat vanaf de 4e dag € 5 en dat is al extra op de € 3,95. Het is toch logisch dat ik dan denk dat de extra dagen € 5 perkosten?Waarom staat er anders niet in de tabel dat het € 8,95 kost vanaf de 4e dag? Dit klopt juridisch niet! Check de tekst op de website maar. Dit heeft mij bijna 100 euro extra gekost.
Ben benieuwd of er meer mensen zijn want ik wil dit wel aan gaan kaarten bij de consumentenbond. De tekst op de website klopt niet! Tekst op de NS site over de OV fiets

Reputatie 7
Badge +3

Tip, breng de fiets binnen 3 dagen terug en huur gelijk een nieuwe als je hem langer dan 3 dagen wilt houden. Scheelt je zomaar €5 extra vanaf dag 4.

Ik zie het al, dankjewel voor de reactie.

Hi Geranne. Welkom bij de Community!

Heb je de factuur al bekeken via Mijn NS? In Mijn NS kan je de factuur vinden en tevens zien waar het bedrag op is gebaseerd. Na 72 uur betaal je, per dag dat de fiets nog niet is ingeleverd, € 5 extra bovenop de € 3,85 (€ 3,95 vanaf 1-1-2021). Als de fiets sinds 11 december in bezit is geweest is er dus vanaf 15 december t/m 21 december (7 dagen) € 8,85 per dag gerekend. 7 x € 8,85 = € 61,95. 3 dagen van € 3,85 = € 11,55. Totaal dus € 73,50.

Reageer