veiligjeid

• 18 september 2020
  • 7 reacties
  • 317 Bekeken

hoe is het mogelijk dat bij het in en uitchecken van de ov fiets medewerkers zich niet aan de voorschriften houden en bijna tegen mij aan komen om de fiets in of uit te checken.Ik voel mij hierdoor zeer onveilig aangezien ik in de zorg werk.Zou hier wat aangedaan kunnen worden dat dit niet meer gebeurt en de medewekers ook de richtlijnen volgen(dit doen trouwens niet alle medewerkers).Ik wacht liever wat langer dan dan covid 19 op te lopen.

7 reacties

Badge +3

Welkom bij de NS community!

Zolang ze niet recht in je gezicht gaan praten is zo’n kort contact niet zo’n probleem. Vergelijk het met supermarkten, waar mensen ook regelmatig vlak langs elkaar (en jou) heen lopen, of bij de zelfscankassa’s (kort) op nog geen meter van elkaar staan.

Reputatie 7
Badge +3

Je kunt zelf van te voren vragen of zij de 1,5m willen respecteren. Ook zou je een stukje van de fiets af kunnen gaan staan.

Badge +3

Ik las overigens wel dat het de bedoeling was dat je je ov-chipkaart op de balie of het zadel moest leggen zodat men die kon scannen zonder aanraken.

Dat zal dan ook wel gelden voor de sleutel bij stallingen waar die gewoon in de fietsen zitten, dus de fiets dan even op slot zetten.

Maar ik begrijp dat er ook stallingen zijn waar geen chip in de sleutel zit, maar in de fiets zelf. Dan eventueel even op de standaard zetten en een stapje terug doen, zodat de medewerker er bij kan.

Ik las overigens wel dat het de bedoeling was dat je je ov-chipkaart op de balie moest leggen zodat men die kon scannen zonder aanraken.

Dat zal dan ook wel gelden voor de sleutel bij stallingen waar die gewoon in de fietsen zitten, dus de fiets dan even op slot zetten.

Maar ik begrijp dat er ook stallingen zijn waar geen chip in de sleutel zit, maar in de fiets zelf. Dan eventueel even op de standaard zetten en een stapje terug doen, zodat de medewerker er bij kan.

dat staat er ook volgens mij alleen lijkt het mij handig dat de medewerkers beginnen met dit zelf te doen

Als je het veiliger vindt dat er meer afstand wordt gehouden (terecht overigens) en dit gebeurt onvoldoende dan moet je je eigen verantwoordelijkheid hierin nemen en zelf in elk geval de gewenste afstand nemen. Zeker als je regelmatig merkt dat dit op een locatie niet gebeurd @jesse22 

Reputatie 4

Op station Dordrecht staan de OV-fietsen niet meer op slot en kun je een fiets naar eigen keuze pakken en moet je je OV-chipkaart voor het scannen op het zadel leggen om voldoende afstand te kunnen houden.

Als je het veiliger vindt dat er meer afstand wordt gehouden (terecht overigens) en dit gebeurt onvoldoende dan moet je je eigen verantwoordelijkheid hierin nemen en zelf in elk geval de gewenste afstand nemen. Zeker als je regelmatig merkt dat dit op een locatie niet gebeurd @jesse22 

dat zou ik wel willen maar sommige scannen de kaart terwijl je hem nogje hand hebt en wegstappen is ook lastig aangezien het er erg druk is

Reageer