beantwoord

Verbetering fietsenstalling Castricum!

Reputatie 1
Recent heb ik gemopperd over de OV-fietsen in Voorhout en de voorzieningen op station Abcoude. Het eerste probleem is opgelost, het tweede probleem helaas nog (lang) niet. Zie elders.

Gelukkig verbetert er ook wel eens wat. De toegang tot de fietsenstalling in Castricum met o.a. OV-fietsen is sterk verbeterd. Tot voor kort een heel gehannes, om met de fiets door het hek te kunnen moest hij eerst op slot gezet, want de sleutel moest ergens tegenaan gehouden. Vervolgens moest je gebukt door eens soort draaihek wat ontworpen was om olifanten buiten te houden, daarbij de fiets meeslepend die nog steeds op slot stond.

Deze onnavolgbare barrière is vervangen door vriendelijke glazen poortjes die makkelijk open gaan. Dat werkt een heel stuk prettiger! 😀
icon

Beste antwoord door Erryt NS 29 juni 2018, 21:21

Goed dat je hier je verhaal doet, BartAbc en fijn dat een suggestie van jou is gehonoreerd. Als ik het goed begrijp wens je nog een windscherm of iets waardoor reizigers minder last hebben van de wind op het station. Ik zal je signaal intern doorzetten zodat hier opnieuw naar gekeken kan worden.
Bekijk origineel

3 reacties

Goed dat je hier je verhaal doet, BartAbc en fijn dat een suggestie van jou is gehonoreerd. Als ik het goed begrijp wens je nog een windscherm of iets waardoor reizigers minder last hebben van de wind op het station. Ik zal je signaal intern doorzetten zodat hier opnieuw naar gekeken kan worden.
Reputatie 1
Dank voor de snelle reactie, Erryt NS.

Het is hier off-topic, maar dan toch even over station Abcoude.

1. Windscherm. Tot vorig jaar mei was er midden op het station een windscherm, met aan twee zijden beschutte bankjes. Opeens was dat alles verdwenen. Waarom? Er kwamen bankjes terug maar geen windscherm. Op dit forum zei iemand dat het scherm later 2017 terug zou komen, maar dat gebeurde niet. Wel kwam er een glazen (niet aaneengesloten) scherm om de z.g. instapzone aan te geven. Dit scherm staat evenwijdig aan de meest voorkomende windrichtingen en is dus niet functioneel. Anders dan de stations Amsterdam Amstel, Duivendrecht, Bijlmer-Arena en (deels) Holendrecht is het station aan de buitenzijde niet afgeschermd. Bij harde wind giert het over het perron.
2. Wachtruimte. Tot mei dit jaar was er een gesloten wachtruimte buiten de overkapping. Opeens was die verdwenen, en vervangen door een plantenbak. Naar verluidt wordt er aan het eind van het jaar een grotere, maar half open wachtruimte gemaakt. Dat zal dan waarschijnlijk opnieuw buiten de overkapping en buiten de instapzone zijn. Waarom toch? En waarom is die dan niet gelijk geplaatst? En waarom halfopen? Dan staan we bij westenwind (veel voorkomend en soms hard) of bij oostenwind (minder vaak maar in de winter ijskoud) opnieuw in de wind.

3 Kaartautomaat. Een jaar of 5 geleden is het aantal kaartautomaten teruggebracht van 2 naar 1. Waarom? Dat levert regelmatig rijen op want autobezitters komen met groepjes en snappen de automaat vaak niet. Mensen missen hierdoor de trein. Recent is de overkapping van de enige automaat verwijderd. Waarom toch? Klanten staan nu bij slecht weer in de regen. Bij mooi weer is het scherm 's middags nu heel slecht leesbaar door de felle zon. Vandaag was het helemaal een zooitje. Op het perron werd omgeroepen dat betalen met een bankpas niet kon, maar dat was bij de automaat ver buiten het station niet te horen. Klanten stonden naar het onleesbare scherm te staren, of belden het servicenummer wat onbereikbaar was.
Bedankt voor de duidelijke uitleg van deze suggestie. Ik zal ervoor zorgen dat deze bij de juiste persoon terecht komt. Ik krijg hier helaas geen terugkoppeling over, maar je hebt gelukkig al gemerkt dat we goede suggesties graag tot ons nemen.

Reageer