beantwoord

Vergoeding van gemaakt kosten door storing OV fiets

• 7 februari 2018
  • 3 reacties
  • 124 Bekeken

Hallo,

Ik heb nu meerdere malen meegemaakt dat ik door wen storing geen Ov fiets kan huren. Twee maal heb ik de vraag gesteld of het de volgende dag opgelost zou zijn en kreeg ik te horen dat dit zeker zou gebeuren. Maar de storing was nog steeds aanwezig waardoor ik geen fiets kon huren. Kan ik de kosten die ik heb gemaakt om toch op mijn locatie te komen vergoed krijgen?
En hoe kan ik zeker weten dat ik een fiets kan huren? Heb nu in de laatste maanden al meer als 5 keer problemen gehad.

Met vriendelijke groet,

Edgarr van den Berg
icon

Beste antwoord door Slidestops 7 februari 2018, 09:07

Hier is geen vergoeding voor omdat ov-fiets geen garantie geeft dat er ook daadwerkelijk fietsen zijn. In geval van een storing is het ook niet anders helaas. Je weet nooit zeker dat je een fiets kan huren, er is geen manier om te reserveren oid..
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Hier is geen vergoeding voor omdat ov-fiets geen garantie geeft dat er ook daadwerkelijk fietsen zijn. In geval van een storing is het ook niet anders helaas. Je weet nooit zeker dat je een fiets kan huren, er is geen manier om te reserveren oid..
Reputatie 7
Hallo Edgarr en welkom op het NS Serviceforum.

Wat Slidestops aangeeft, kan ik beamen. Wij kunnen niet garanderen dat er altijd een OV-Fiets beschikbaar zal zijn, maar het is een groeiend project en uitbreidingen worden constant gedaan. Jij spreekt hier over een storing: wat bedoel je dan precies? Wordt het abonnement niet herkend of zijn de fietsen niet beschikbaar door een storing vanuit de stalling zelf? Op welk station probeer je dit?
Hallo Thomas,

Ik heb de problemen altijd ondervonden bij Cuijk. De laatste keer werd mijn kaart herkend maar deden de knoppen het niet om de keuze te maken of ik een fiets wilde huren of wilde terug brengen. Ik kom dus geen toegang krijgen tot de sleutels. Ik heb ook al twee maal ervaren dat de scanner van de pas het niet deed. Het is dus niet iedere keer de zelfde storing.

Reageer