beantwoord

verhuurplaatsen OV-fiets rond Utrecht Centraal

Omdat OV-fietsen in stalling Jaarbeursplein vaak snel verhuurd zijn, werd ik verwezen naar een andere stalling, die echter moeilijk te vinden was. Op site van NS staan wel verschillende stallingen aangegeven, maar stalling Utrecht Centraal Stationsplein wordt op de plattegrond nabij station Leidsche Rijn geprojecteerd; adres Stationsplein 2 vind ik niet op de plattegrond (van Google). Kan dit gecorrigeerd worden?
Voorts wordt voor beschikbaarheid van OV-fietsen verwezen naar "NS Reisplanner Xtra app". Hoe kom ik (als niet zo handig met dit soort zaken) aan deze app?
icon

Beste antwoord door Chiel NS 11 september 2017, 18:16

Goedenavond Reishenk!

Eerst even over de NS Xtra app, hier kan je het makkelijkst vinden hoe je die kan downloaden en wat de functies zijn.

Ik zie inderdaad dat die locatie niet klopt op onze website. Ik heb dit aangekaart, hopelijk is dit binnenkort weer in orde. Bedankt voor je tip!
Bekijk origineel

4 reacties

Goedenavond Reishenk!

Eerst even over de NS Xtra app, hier kan je het makkelijkst vinden hoe je die kan downloaden en wat de functies zijn.

Ik zie inderdaad dat die locatie niet klopt op onze website. Ik heb dit aangekaart, hopelijk is dit binnenkort weer in orde. Bedankt voor je tip!
Heb de app nu op mijn mobiel geïnstalleerd, maar moet nog ervaren hoe het werkt (of ik ermee om kan gaan).
In elk geval bedankt.
Badge +3
Rond Utrecht Centraal zijn er vijf (of zijn het er nu zes?) stallingen die OV-fietsen verhuren.

Ik mag het hier eigenlijk niet zeggen (want het wordt niet actief gecommuniceerd vanuit NS) maar als je een fiets huurt bij Jaarbeursplein en inlevert op een andere locatie rondom CS dan mag dat! Natuurlijk niet op een ander station zoals Lunetten, Vaartsche Rijn, Leidsche Rijn of Overvecht, maar rondom CS zit je goed met al die stallingen.

Kijk op www.ovfietsbeschikbaar.nl voor de verhuur. Dan zie je ook meteen of de info live of verouderd is. Zo te zien is er nu (11 september 2017) een storing en krijg je dus ook in de app diezelfde (verouderde) info.
Top tips!

Reageer