"verloren" ov fiets | NS Community

"verloren" ov fiets

  • 13 March 2023
  • 2 reacties
  • 52 Bekeken

Sinds 3 maanden zijn we met de klantenservice van NS in gesprek over een OV fiets die niet zou zijn teruggeplaatst bij station de Goffert in Nijmegen (10 gesprekken!) .  Er is mij een rekening gestuurd van 350 euro. Op verzoek van de klantenservice is er een PV opgemaakt bij de politie; er zijn  getuigen dat de fiets is teruggeplaatst op 19 november 2022 en er is een verklaring van medewerker van de NS klantenservice dat het electronisch systeem wel vaker hapert. In januari is er gecontroleerd of de fiets daar toch stond gestald en toen is medegedeeld dat dit het geval was en dat er dus iets is fout gegaan in de registratie van de fiets. De factuur zou ongedaan worden gemaakt. Toch ben ik gedwongen om de incasso te betalen om deurwaarderskosten te voorkomen en opzegging van het abonnement.. Maar er zou meteen opdracht worden gegeven voor een creditnota. Dat was op 1 februari en dit was een toezegging.  Op 6 maart had ik nog geen geld terug ontvangen. Toen heb ik 2 uur gebeld met de NS klantenservice die het bovenstaande verhaal in twijfel trokken. Op 8 maart ontving ik bericht dat ik de fiets tot 15 februari 2023 zou hebben gehuurd en dat het huurbedrag veel hoger is dan de waarde van de fiets en dat er geen creditering komt.  Heeft iemand een vergelijkbare ervaring met de NS klantenservice? Heeft iemand nog een tip? Opnieuw bellen (de 12e keer!) heeft geen zin want elke ker komt er weer een ander verhaal. 


2 reacties

Klacht indienen bij het klachtenloket https://klachtenloket-openbaarvervoer.nl/

Als dat ook geen effect heeft is de geschillencommissie een optie. Dat is juridisch bindend voor de NS. Probeer eerst het klachtenloket.

Ik zou bij de klacht ook een vergoeding eisen voor telefoonkosten als u die heeft betaald.

Reputatie 7
Badge +3

Als je een beetje zoekt op deze community vind je tal van dit soort verhalen. Er kan natuurlijk altijd iets mis gaan, maar het blijkt met een OV-fiets heel lastig om alles weer recht te zetten. In het verleden is een dergelijk geval (alleen nog niet met electronisch slot) bij BOOS geweest, recenter was er nog een case bij Kassa. 

Reageer