beantwoord

Vermelding OV-fiets bij Producten op de OV-chipkaart


Goedemogren allemaal,
Begin december heb ik een OV-fietsabonnement besteld en bevestigd gekregen. Waarom zie ik dat niet bij de Producten op mijn OV-chipkaart? Kaartnummers gecheckt, kloppen precies.
Hartelijke groet,
Peter
icon

Beste antwoord door Denice NS 6 januari 2019, 14:46

Fijn dat je het hebt gevonden pajbootsma en welkom bij de Community!

Het OV-fiets product zie je inderdaad niet op je Mijn OV-chip account op www.ov-chipkaart.nl maar wel in je Mijn NS account op www.ns.nl 🙂
Bekijk origineel

5 reacties

Gevonden. Je ziet je OV-fiets abonnement NIET bij Producten op https://www.ov-chipkaart.nl/mijn-ov-chip/kaartinformatie.htm maar WEL op https://www.ns.nl/selfservice/producten.
Peter
Fijn dat je het hebt gevonden pajbootsma en welkom bij de Community!

Het OV-fiets product zie je inderdaad niet op je Mijn OV-chip account op www.ov-chipkaart.nl maar wel in je Mijn NS account op www.ns.nl 🙂
Ik vond het ook fijn om het uit te vinden 🤓 maar eigenlijk bedoelde ik dat het allemaal niet zo intuitief is. Dit kost de mensen nodeloos uitzoektijd. Wat zegt jullie UX-designer ervan?
Reputatie 3
Volgens mij komt dat omdat het OV-fiets product geen echt product op de OV-chipkaart is. NS gebruikt alleen je OV-chipkaartnummer als een soort abonneenummer van OV-fiets.
Dat is een plausibele verklaring en tegelijk een slecht excuus voor onduidelijkheid.

Reageer