beantwoord

Vraag over ov fiets: hoe lang heb ik m nu?

• 14 maart 2019
  • 2 reacties
  • 162 Bekeken

hallo goeiedag
ik heb een ov fiets teleen alleen ik heb hem al een paar dagen, zou iemand misschien kunnen kijken hoelang ik mijn ov fiets al heb ? en ik moet deze week de fiets terug brengen stond er in de mail is het goed dat ik mn fiets 16/17 maart terug breng? ik wil niet de rekening van 250 euro krijgen namelijk, ik zie graag wat reactie’s terug groet jelmer
icon

Beste antwoord door Emma NS 14 maart 2019, 11:00

Je kunt twee OV-fietsen per OV-chipkaart lenen. De eerste 72 uur betaal je € 3,85 per dag. Na 72 uur betaal je ook nog een extra toeslag van € 5,- per dag. Dit kan tot maximaal 21 dagen, daarna betaal je de boete van € 250,-. Je dient de fiets in ieder geval deze week terug te brengen! 🙂
Bekijk origineel

2 reacties

Je kunt twee OV-fietsen per OV-chipkaart lenen. De eerste 72 uur betaal je € 3,85 per dag. Na 72 uur betaal je ook nog een extra toeslag van € 5,- per dag. Dit kan tot maximaal 21 dagen, daarna betaal je de boete van € 250,-. Je dient de fiets in ieder geval deze week terug te brengen! 🙂
Reputatie 5
Je zou even met de NS klantenservice kunnen bellen, afdeling OV-fiets om te checken hoeveel dagen je hem nu precies hebt.

Verder kun je hem wel even inleveren en direct daarna weer huren. Dat bespaart je die 5 euro toeslag per dag (je hebt hem immers ingeleverd en huurt daarna opnieuw).

Als je dat niet doet loopt de rekening namelijk vrij snel op. Een volle week OV-fiets huren kost 7*3.85+4*5=46,95 euro.

Reageer