beantwoord

Waar zijn de OV-fietsen op Lelystad Centraal gebleven?

• 29 juli 2019
  • 5 reacties
  • 275 Bekeken

Vanochtend om 08:10 uur was er geen enkele OV fiets meer te krijgen op station Lelystad Centrum. Normaliter zijn er rond dat tijdstip op maandagochtend een stuk of 20 fietsen beschikbaar. Dus maar even met de klantenservice gebeld die dit ging navragen. Na 5 minuten een tergend lelijk muziekje te hebben beluisterd, vertelde de servicemedewerker dat alle fietsen verhuurd waren. Op de vraag of het niet een beetje raar is dat om 08:10 uur 's ochtends geen enkele OV-fiets te verkrijgen was, kwam geen antwoord.
Ik denk dus dat er in het weekeinde heel veel fietsen zijn verdwenen. Kan NS-fiets checken of die fietsen inderdaad allemaal in het weekeinde zijn verhuurd en niet meer zijn teruggebracht?
icon

Beste antwoord door Danny NS 29 juli 2019, 11:32

Hoi Carl Linnaeus en welkom bij de NS Community,

In het weekend zijn er inderdaad een aantal fietsen verhuurd waarvan een aantal nog in bezit zijn. Vanochtend voor 10 uur zijn er 12 fietsen verhuurd.
Hoogstwaarschijnlijk is het weer, en de vakantie periode de reden dat het aantal beschikbare fietsen afwijkt van het patroon dat je bent gewend.

Helaas is het totaal aantal fietsen op deze locatie lager dan normaal, hier zal ik een melding voor maken. Rond de zomerperiode is de run op fietsen erg hoog en verplaatsen we vele fietsen naar 'hotspots' daar waar veel fietsen worden gehuurd.
Bekijk origineel

5 reacties

Hoi Carl Linnaeus en welkom bij de NS Community,

In het weekend zijn er inderdaad een aantal fietsen verhuurd waarvan een aantal nog in bezit zijn. Vanochtend voor 10 uur zijn er 12 fietsen verhuurd.
Hoogstwaarschijnlijk is het weer, en de vakantie periode de reden dat het aantal beschikbare fietsen afwijkt van het patroon dat je bent gewend.

Helaas is het totaal aantal fietsen op deze locatie lager dan normaal, hier zal ik een melding voor maken. Rond de zomerperiode is de run op fietsen erg hoog en verplaatsen we vele fietsen naar 'hotspots' daar waar veel fietsen worden gehuurd.
Hallo Danny NS. Dat er 12 fietsen verhuurd zijn voor 10 uur, komt doordat de naastgelegen fietsenmaker ook OV-fietsen verstrekt. Die fietsenmaker gaat echter pas om 09:00 uur open. Dat is voor mij geen optie als ik om 08:10 uur een OV-fiets wil hebben.
Dat begrijp ik, zolang het reserveren van een OV-fiets niet mogelijk is en niet binnen het concept valt zal je kunnen tegenkomen dat de fietsen op zijn wanneer je deze wilt huren. Uiteraard doen we ons best de voorraad zo goed mogelijk te verdelen over de locaties.
Daar ben ik weer, en weer zonder OV fiets. Op station Lelystad Centrum stond er vanochtend geen stroom op de sleutelkast van de OV-selfservicestalling. Dus maar weer bellen. Klantenservice probeert dan om 08:00 uur de beheerder te bellen, maar dat is dus die fietsenmaker die pas om 09:00 uur opengaat. Ik kreeg de mededeling dat de storing meerdere dagen kon duren.
Beste NS: Station Lelystad Centrum is een intercity station van een provinciale hoofdstad. Kunnen jullie je voorstellen dat er op Amsterdam CS of Utrecht CS op een gewone werkdag 08:00 uur geen enkele OV-fiets te krijgen zou zijn? En dat de reizigers dan te horen krijgen dat dit meerdere dagen gaat duren?
Reputatie 4
Hallo Carl, ik heb regelmatig in Zwolle (ook provinciehoofdstad) staan wachten omdat alle fietsen op waren (rond 8.00) en dan wachten tot er eentje terug komt.....in Kampen staan meer dan 40 fietsen dan ongebruikt......lastig probleem

Reageer