beantwoord

Waarom geen fietsen bij storingen?

• 25 maart 2019
  • 1 reactie
  • 166 Bekeken

Gisteren tijdens de stroomstoring stonden in Eindhoven wel 1000 mensen te wachten op de bus. Het leek wel of ik de enige was die de fiets naar Boxtel nam. Terwijl het heerlijk weer was. Waarom stellen jullie geen gratis ov fietsen beschikbaar? Wellicht waren dan veel meer mensen op dat idee gekomen. Nu was ik ook nog 10 euro extra kwijt omdat ik naar een ander station ging...
icon

Beste antwoord door marco.grootjans 25 maart 2019, 22:39

Hallo Cyril,

Leuk dat je mee denkt!

Er zijn meerdere redenen waarom ns dit niet zou doen.
Ten eerste kunnen de fietsenstallingen niet genoeg ov-fietsen leveren om dit probleem op te lossen.

Daarnaast hebben grote stations veel meer fietsen dan kleine. Denk aan Groningen centraal met 600+ ov-fietsen en Groningen Europapark een kleine 20 stuks. Als ns gratis ov-fietsen aan gaat bieden dan hebben we straks 100+ ov-fietsen staan op een plek waar maar 20 passen. Dit is tevens de reden waarom u 10 euro extra betaald. Dit is niet per se een boete maar de transportkosten om de fiets die u bij een ander station heeft geplaatst weer terug te brengen.
Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 2
Hallo Cyril,

Leuk dat je mee denkt!

Er zijn meerdere redenen waarom ns dit niet zou doen.
Ten eerste kunnen de fietsenstallingen niet genoeg ov-fietsen leveren om dit probleem op te lossen.

Daarnaast hebben grote stations veel meer fietsen dan kleine. Denk aan Groningen centraal met 600+ ov-fietsen en Groningen Europapark een kleine 20 stuks. Als ns gratis ov-fietsen aan gaat bieden dan hebben we straks 100+ ov-fietsen staan op een plek waar maar 20 passen. Dit is tevens de reden waarom u 10 euro extra betaald. Dit is niet per se een boete maar de transportkosten om de fiets die u bij een ander station heeft geplaatst weer terug te brengen.

Reageer