beantwoord

Waarom kan ik een OV fiets abo niet afsluiten met een korte de geldigheidsduur van persoonlijke ov chipkaart te kort is

Ik wil graag een OV fiets huren, maar mijn persoonlijk ov chipkaart is maar tot half januari geldig. Nu lukt het niet om een abonnement af te sluiten. Waarom is dit? Ik kan mijn kaart nog niet verlengen
icon

Beste antwoord door Stijn NS 22 november 2018, 11:33

Goedemorgen LarsW en welkom bij de Community!

Helaas is dit een systeem technische beperking. De OV-chipkaart waar wij een product op kunnen zetten moet minimaal een bepaalde periode (ik geloof 3 maanden) nog geldig zijn, voordat daar een product op gezet kan worden. Dit geldt voor alle producten. Waar dit echter vandaan komt, durf ik zo snel niet te zeggen.

Ik snap alleen niet zo goed waarom je jouw kaart nog niet zou kunnen verlengen. Via de OV-Chipkaart kun je dit namelijk handmatig vroegtijdig aanvragen.

Bekijk origineel

1 reactie

Goedemorgen LarsW en welkom bij de Community!

Helaas is dit een systeem technische beperking. De OV-chipkaart waar wij een product op kunnen zetten moet minimaal een bepaalde periode (ik geloof 3 maanden) nog geldig zijn, voordat daar een product op gezet kan worden. Dit geldt voor alle producten. Waar dit echter vandaan komt, durf ik zo snel niet te zeggen.

Ik snap alleen niet zo goed waarom je jouw kaart nog niet zou kunnen verlengen. Via de OV-Chipkaart kun je dit namelijk handmatig vroegtijdig aanvragen.

Reageer