beantwoord

Waarom zijn er zo weinig Ov Fietsen in Gorinchem?

In totaal zijn er maar 3 ov Fietsen, waarvan er gemiddeld maar 1 beschikbaar is. Er hoeft dus maar 1 ander persoon hetzelfde idee te hebben en ook een ov fiets huren en er is gelijk voor een halve dag ofzo geen enkele ov fiets meer te krijgen. Waarom zo weinig Ov Fietsen in Gorinchem?
icon

Beste antwoord door DutchDanny 22 april 2019, 21:32

Dit vraag ik me ook al een tijdje af, want in Beesd, zijn er 6 beschikbaar, dus in Gorinchem zou dat minimaal het dubbele moeten zijn. waar staan de ov fietsen trouwens in Gorinchem Blinkie want de vorige keer toen ik daar was kon ik die locatie niet vinden.
Bekijk origineel

6 reacties

Dit vraag ik me ook al een tijdje af, want in Beesd, zijn er 6 beschikbaar, dus in Gorinchem zou dat minimaal het dubbele moeten zijn. waar staan de ov fietsen trouwens in Gorinchem Blinkie want de vorige keer toen ik daar was kon ik die locatie niet vinden.
Badge
Er staan 4 fietsboxen/kluizen achteraan de fietsenstalling, daar staan de OV fietsen in. Blijkbaar is er niet veel vraag naar, er zijn maar 4 boxen met een OV-fiets. Maar de NS komt ook niet op dit station, wellicht heeft dat er nog mee te maken.

Ja, hele vreemde zaak. De Ov fiets kluizen staan links van het station aan het uiteinde van de fietsenstalling. Gorinchem is geen hele grote stad maar het trekt opzich wel toeristen dus 3 fietsen is niet erg veel.
Bedankt voor jullie reactie, ik zal daar de volgende keer nog eens kijken, hopelijk gaan ze inderdaad wat aan die aantallen doen.
Reputatie 1
Een tipje trouwens: fietsen mogen gratis mee in de trein op de MerwedeLingeLijn dus als je vooraf ziet dat ze op dreigen te zijn kan je er ook voor kiezen om bv. in Dordrecht of Geldermalsen tijdens het overstappen op de trein naar Gorinchem een fiets te huren en die mee te nemen.

(De fietsen in Beesd worden trouwens ook behoorlijk gebruikt, daar is zes niet eens echt overdreven)
Een tipje trouwens: fietsen mogen gratis mee in de trein op de MerwedeLingeLijn dus als je vooraf ziet dat ze op dreigen te zijn kan je er ook voor kiezen om bv. in Dordrecht of Geldermalsen tijdens het overstappen op de trein naar Gorinchem een fiets te huren en die mee te nemen.

(De fietsen in Beesd worden trouwens ook behoorlijk gebruikt, daar is zes niet eens echt overdreven)

Ik heb het gelezen maar dit is een hele omslachtige manier en zorgt voor onnodig ongemak voor de reiziger. Mijn inziens kan de Ns best nog een paar van die fietskluizen ombouwen tot Ov fiets kluizen.

Reageer