beantwoord

Wanneer staat ov fiets op reisoverzicht?

  • 19 November 2022
  • 6 reacties
  • 1044 Bekeken

Hoi!
Wanneer staat de huur van een ov fiets in de reishistorie op mijnNS? Ik mag namelijk voor mijn werk de huur van een ov fiets declareren, maar deze staat van twee dagen geleden nog niet in mijn reishostorie. Van eerdere dagen wel. Is het normaal dat dit enkele dagen duurt?

mvg

icon

Beste antwoord door Robert B 19 November 2022, 16:42

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Ik heb geen recente ervaring in het huren van OV-fietsen. Wel weet ik dat je in de app kunt aangeven dat je een OV-fiets huurt. Je kunt in de app dan ook na terugbrengenzien of de huur goed is afgesloten. Het kan zijn dat de fiets pas na het weekend in jouw overzicht verschijnt, anders zou je contact met de klantenservice kunnen opnemen.

Badge +3

Ov-fietshuur zou na inleveren binnen enkele uren wel in je Reishistorie moeten staan. Twee dagen is te lang, dus neem eventueel contact op met de Klantenservice (030 751 5155 optie 1).

OV-fiets (eenmalig) koppelen in de NS app is ook een goede tip. Als je het nummer van de fiets nog weet kan dat ook na het inleveren (zolang de fiets nog niet opnieuw verhuurd is).

 

Bedankt mensen,

 

Inderdaad, na het weekend stond de OV fiets erop. Jammer dat het zo lang duurde (donderdag gehuurd, maandag pas in overzicht), maar dan weten we dat dat kan gebeuren.

Een vraagje trouwens, jullie zeggen dat je je ov fiets kunt koppelen in de app, hoe moet dat? Haal je dan je ov-fiets op, en voer je daarna het nummer in? En waar? Ik heb deze functie nog nooit gezien of gebruikt. Ik hoopte dat dat eigenlijk ook wel een automatische functie zou zijn eigenlijk.
bedankt voor jullie hulp!

Badge +3

jullie zeggen dat je je ov fiets kunt koppelen in de app, hoe moet dat?

Zie deze pagina onder “OV-fiets informatie activeren in de NS-app".

Reputatie 7
Badge +3

In mijnNS kun je OVfiets huur toevoegen.

Badge +3

In mijnNS kun je OVfiets huur toevoegen.

In de NS app inderdaad. Eenmalig een OV-fiets nummer invoeren (ter controle dat jij het bent, koppeling met je kaartnummer) en klaar.

OV-fiets staat namelijk niet als product op je kaart, dus daarom die (eenmalige) controle om te koppelen. Ja, ik heb/had op dat moment die fiets dus dat ben/was ik!

Waarom dat niet zonder NS app kan? Geen idee! Maar goed, voor @Merops_apiaster staat de fiets van donderdag in ieder geval in je Reishistorie…

Reageer