beantwoord

Wat te doen bij een volle OV-fiets Carrousel? (Bunnik)

• 16 oktober 2019
  • 2 reacties
  • 133 Bekeken

Beste mensen van de NS,

Ik trof laatst in Bunnik een volle OV-fiets carrousel aan bij het inleveren van mijn OV-fiets. Na dat het poortje opende stond er duidelijk al een fiets, waardoor ik die van mij niet kwijt kon. De display gaf wel aan de aangeboden fiets te accepteren en sloot vriendelijk het poortje weer voor mijn neus. In de veronderstelling dat dit vaker gebeurt en hier een bepaalde werkwijze voor is heb ik mijn fiets in het aangelegen fietsenrek gestalt en de sleutel in het gat/brievenbusje onder de OV-fiets display geplaatst.

Nu kreeg ik 3 dagen geleden een mailtje van de NS met daarin de opmerking dat ik de fiets al drie dagen heb, en ik dus een premium op de dagkosten moet gaan betalen. Hier heh ik natuurlijk geen zin in, gezien ik de fiets niet meer in mijn bezit heb, en uberhaubt maar 1 dag heb gebruikt.

Hoe kan ik hier verder mee, en wat had ik moeten doen om deze situatie te verkomen?

Groetjes,

Jesper

icon

Beste antwoord door Maxime NS 16 oktober 2019, 13:38

Hallo JesperV, welkom op de NS Community. 

Vervelend dat de fiets niet ingeleverd kon worden. Op nagenoeg elk punt waar je OV-fietsen kan huren/inleveren is er voor situaties als deze een drop box (een blauwe brievenbus). Je kan de fiets dan bij de stalling op slot zetten en de sleutel hierin doen. Als je vervolgens contact opneemt met onze klantenservice, dan kunnen zij de rit afsluiten zodat de huurperiode niet doorloopt. Als je dat nog niet hebt gedaan, zou ik zoals Tochjo aangeeft, nog wel even contact opnemen met onze klantenservice. 

Bekijk origineel

2 reacties

Badge +3

U kunt het beste even rechtstreeks contact opnemen met de afdeling OV-fiets van de klantenservice. Die is bereikbaar op nummer 030-7515155. Kies in het keuzemenu eerst voor optie 1 en daarna voor optie 3.

Hallo JesperV, welkom op de NS Community. 

Vervelend dat de fiets niet ingeleverd kon worden. Op nagenoeg elk punt waar je OV-fietsen kan huren/inleveren is er voor situaties als deze een drop box (een blauwe brievenbus). Je kan de fiets dan bij de stalling op slot zetten en de sleutel hierin doen. Als je vervolgens contact opneemt met onze klantenservice, dan kunnen zij de rit afsluiten zodat de huurperiode niet doorloopt. Als je dat nog niet hebt gedaan, zou ik zoals Tochjo aangeeft, nog wel even contact opnemen met onze klantenservice. 

Reageer