beantwoord

Zoveelste keer onrecht

• 26 March 2021
  • 2 reacties
  • 172 Bekeken

Beste NS,

Het is de zoveelste keer dat ik jullie weer moet benaderen voor mijn ov fiets, de afgelopen pem jaren heb ik er veel gebruik van gemaakt. 

Ik loop al heel lang tegen het volgende aan: het maakt niet uit hoe vaak en wie ik bel bij jullie klantenservice, er zit nooit iemand die iets begrijpt, afgelopen week heb ik tot 4x toe moeten uitleggen dat de ov fiets stalling op gouda goverwelle vol was en ik de fiets niet kwijt kon. Helaas wilde de klantenservice niet luisteren en moest ik de fiets 'gewoon' in de stalling zetten. 

Het probleem zit voornamelijk dat als ik vind dat er onterecht geld in rekening is gebracht er geen mogelijkheid is om hier wat van te zeggen. Via de telefoom contact opnemen zal ik in ieder geval nooit meer doen, mensen die dit hier lezen weten wel hoe het is om te bellen met de NS. 

Hier dus het volgende, ik krijg alweer een mail dat ik al 3 dagen een ov fiets huur, dit klopt niet!! Ik heb deze fiets gisteren al teruggebracht en weer is er onnodig geld in rekening gebracht. Daarnaast heb ik afgelopen maanden meerdere keren teveel betaald omdat ik gewoon geen normaal gesprek met jullie klantenservice kan voeren. De stalling bij het station was vol en niemand was in staat een normale uitleg te geven wat ik hieraan kon doen (ook op de website niet) 

Hier dus het volgende: ik wil graag compensatie voor de dagen dat ik de fiets niet kon terugbrengen (lijkt mij fair genoeg), en ik wil weten hoe het kan dat ik nu een mail krijg dat de fiets al 3 dagen in mijn bezit is (waar dus niks van klopt),.

Ik snap dat ik nu overkom als een stereotype internet zeik mafkees, maar als je ziet hoeveel geld ik heb betaald aan die ov fietsen de afgelopen jaren, vind ik dat ik meer dan recht heb op compensatie. Dit klinkt weer heel denigrerend maar hoe dit gaat vind ik vrij ernstig. 

Fijn weekend! 

icon

Beste antwoord door Sanne NS 28 March 2021, 17:02

Bekijk origineel

2 reacties

Goedemiddag Mr OV fiets en welkom op de NS Community! 

Ik zie dat jouw bericht helemaal onbeantwoord is gebleven. Dat is natuurlijk niet de bedoeling! Heb je na het inleveren van je fiets ook weer contact met de klantenservice opgenomen? Want dan kan de rit voor je worden afgesloten. Doe je dit niet, dan kan het inderdaad zijn dat de kosten verkeerd in rekening worden gebracht. Ik raad je in deze situatie aan nogmaals contact op te nemen met de klantenservice! 

Badge +3

Als een stalling (zoals fietskluizen of een carrousel) vol of gesloten is dan kan je de fiets ergens anders in de stalling (of buiten) parkeren en de sleutel in de blauwe dropbox gooien. Daarna even contact opnemen met NS om de rit af te sluiten. Een foto maken (van waar de fiets staat plus onderstaande) is geen overbodige handeling in zo’n geval.

De fiets pas later inleveren omdat er geen plek voor is zou dus niet nodig moeten zijn.

Reageer